Hlavní obsah

Windows 8 se zatím prodávají stejně jako předchozí sedmičky

Softwarový gigant Microsoft prodal za šest měsíců 100 miliónů licencí nového operačního systému Windows 8. Prodej za šest měsíců od uvedení na trh je zhruba stejný jako u předchozí verze Windows 7. Zájem o software Microsoftu ale slábne, proto se firma rozhodla podpořit jeho prodej výraznou aktualizací, která by měla zjednodušit jeho používání a bude kompatibilní s menšími tablety.

Foto: Microsoft

Windows 8

Článek

Microsoft vrhl osmičky na trh loni 26. října s nadějí, že oživí trh s osobními počítači. Kvůli tomu dokonce nabídl majitelům starších Windows přechod na novější verzi za necelých 800 Kč. [celá zpráva]

Osmičky přinesly zcela nový vzhled a uživatelské rozhraní. To je k dispozici jak pro počítačové tablety, tak pro klasické stolní počítače a notebooky. Mezi nejzásadnější vylepšení systému patří například možnost odemykání uživatelského účtu pomocí obrázkuvylepšené aktualizace či výrazně nižší nároky na operační paměť.

Analytická firma IDC uvedla, že prodej počítačů v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o rekordních 14 procent. Důvodem byl mimo jiné i nedostatek dotykových laptopů, které lze plně využít s Windows 8. V letošním roce by se to podle Microsoftu mělo změnit a na trh mají přijít nové laptopy od firem Lenovo, Asus a Hewlett-Packard. Microsoft rovněž vylepší Windows 8, aby byly kompatibilní s menšími tablety o úhlopříčce sedm a osm palců (17,8 a 20,3 cm).

Americký softwarový gigant prodává také vlastní tablety Surface. Ty se však zatím netěší příliš velké oblibě u zákazníků a v prvním čtvrtletí se jich podle IDC prodalo pouze 900 000. Pro srovnání Apple prodal za stejnou dobu 19,5 miliónu svých iPadů a tabletů firmy Samsung se prodalo 8,8 miliónu, napsala agentura Reuters.

Foto: Microsoft

Microsoft Surface

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám