Hlavní obsah

Hra Resident Evil 7 vrací sérii k hororovým kořenům na jedničku s hvězdičkou

Novinky, David Ryneš

Sérii Resident Evil není nutno představovat. Hororové hry, které jsou s hráči již od prvního PlayStationu, se těší takové popularitě, že se všech dílů prodalo po celém světě přes 70 miliónů kusů. S posledními díly však šla kvalita dolů a hlavně se odklonily od hororových prvků. Postavit sérii zpět na nohy si dali jako úkol vývojáři spolu s uvedením sedmého dílu. A povedlo se jim to na jedničku.

Upoutávka na hru Resident Evil 7 BiohazardVideo: Capcom

 
Článek

Hlavní postavou nového dílu je Ethan. Je to celkem obyčejný muž, kterému se před třemi lety ztratila manželka – Mia. Ta se mu najednou ozve, že pro ni má dojet do městečka Dulvey v Louisianě. Ten se s nadějí, že se nejedná o vtípek, za ní vydává a nachází tajemný dům.

Zatímco normální člověk by se při pohledu na místo a jeho okolí otočil a zapomněl na jakýkoli vzkaz, Ethan nikoli. Rozhodne se dům a přilehlé okolí prozkoumat. To však netuší, že zde není sám.

Vítej v rodině, synku

Hlavní budova i menší přilehlé patří rodince Bakerů a ta není zrovna moc přátelská. Zároveň nepatří mezi ty normální. Kdo jiný má u stolu hlavní slovo, než otec a hlava rodiny – Jack Baker. Následně hráč narazí ještě na jeho manželku Margaret a jejich syna Lucase.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Resident Evil 7

Zhruba první polovina hry se točí kolem rodinky Bakerů a tak se může zdát, že se světem Resident Evil toho nemá titul moc společného. Jakmile je však hráč hlouběji v příběhu, začne odkrývat informace, které začnou zápletku napojovat právě na tento svět, a příběh začne příjemně houstnout.

Ethana v příběhu posouvá tajemná Zoey, která vždy zavolá, když hráč splní určitý úkol. V hovoru mu dá indicii, kam se má vydat, či co by měl udělat. I o ní se hráč během hry dozví mnohem víc, včetně její motivace, proč právě Ethanovi pomáhá.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Resident Evil 7

Tempo příběhu, obtížnost nastavená tak akorát a řada úkolů, které musí hráč splnit, patří právě k tomu nejlepšímu. Nový Resident Evil nepůsobí nijak uměle a prodlužovaně, jako tomu bylo například v Alien: Isolation, ve kterém hráč cítil, že je na samotném konci snad čtyřikrát.

Na normální obtížnost hra trvala necelých devět hodin, což je solidní číslo, sedmý díl se tak stává jedním z nejdelších v hlavní sérii.

Nový pohled, stará hratelnost

Další dějství se nově odehrává kompletně z pohledu protagonisty. Díky tomu hra působí uvnitř domu silně klaustrofobicky. Tento pocit ještě více podtrhuje malá viněta kolem obrazovky. Toto byl hodně riskantní krok od vývojářů a první reakce fanoušků po oznámení byly rozpačité. Ve finále se však daný krok vyplatil. V kombinaci s ostatními prvky se totiž vrací onen pocit strachu, který se z posledních dílů vytratil.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Resident Evil 7

Nejenom, že se vrací speciální místnosti, které slouží k ukládání postupu, ale s nimi i omezený inventář. Ten si sice Ethan během hraní párkrát rozšíří, ale i tak se několikrát stane, že se hráč musí vrátit do místnosti na ukládání a u krabice se rozhodnout, jaké předměty si vezme s sebou a které ne. Svůj comeback si také odbude tvorba předmětů. Hráč může opět kombinovat různé formy a vyrobit si tak například lahvičku na vyléčení, či munici.

Lahvička na vyléčení se vyrábí z již ikonické zelené byliny, která se v sérii objevuje od prvního dílu, munice ze střelného prachu. K tomuto míchání slouží speciální chemikálie, která má dva druhy, slabší a silnější. Pokud se smíchá například střelný prach s normální chemikálií, hráč získá deset nábojů. Použije-li silnější, získá pět speciálních, silnějších nábojů.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Resident Evil 7

Jelikož není Ethan vycvičeným vojákem, užívání střelných zbraní je naschvál krkolomnější a po výstřelu chvilku trvá, než si Ethan srovná mířidla. Souboje, a to hlavně s proměněnými jedinci, tak působí hrůzostrašně a tuhne při nich krev v žilách. Na normální obtížnost má hráč ke konci ale celkem slušný arzenál zbraní a stejně jako Ethan se i on cítí sebevědomě. Dokud tedy nenarazí na souboj s bossem.

Souboje s bossy jsou vydařené a kromě toho posledního k nim nemám žádnou výtku. Poslední souboj chtěli vývojáři udělat hodně pompézní, bohužel je ale mechanikami nesmírně primitivní, hráč z něj tak odejde ne úplně spokojený.

Výzva pro ostatní

Pokud hráči hledají výzvu, po dohrání či s aktivovaným bonusem pro předobjednávky si mohou zvolit obtížnost zvanou Madhouse. Ta slušně zamíchá kartami a zvýší náročnost o několik stupňů. Nejenže se předměty nacházejí na jiných místech, ale věcí, jako jsou náboje, je podstatně méně.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Resident Evil 7

Zároveň hráč začíná s mnohem silnější pistolí, kterou normálně obdrží až na samotném konci hry. Proto doporučujeme, aby hráči začínali hru nejprve na normální obtížnost, jelikož by se připravili o jedno celkem vtipné překvapení, pokud jsou seznámeni se světem a postavami ze série.

Veteráni série budou bez sebe blahem, protože na tuto obtížnost nefunguje systém záchytných bodů. Pro uložení pozice musí vlastnit kazetové pásky, stejně jako v původních dílech, kde potřebovali pásky s inkoustem.

Horor na vlastní kůži

Na své si přijdou majitelé brýlí pro virtuální realitu od Sony – PSVR, celý sedmý díl lze projít ve VR režimu. Ve virtuální realitě je zážitek ze hry úplně jinde, hráč se ve světě snadno ztratí. Možnost vyklánění se, nebo prohlížení si předmětů z blízka dostává nový rozměr. Navíc se majitelé brýlí konečně dočkají plnohodnotného titulu, na který tak dlouho čekali.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Resident Evil 7

Pro dokonalý zážitek z hraní si vývojáři dali práci s nastavením. Lze si tak určit hromadu atributů - od rychlosti pohybu, až po způsob otáčení. Tohle všechno eliminuje pocit závratí, které některé hry pro VR doprovází. Vývojáři dokonce upravili některé animace, i tělo samotného Ethana. Ten má v normálním režimu tělo celé, když se hráč podívá dolů. Ve VR režimu má pouze ruce. Ostatní věci však zůstaly jedna ku jedné oproti originálu.

Skvělé zvuky a kvalitní zpracování

Pro sedmý díl se vývojáři rozhodli udělat úplně novou technologii, která jej bude pohánět. Představují tak RE Engine, který zde pracuje výborně. Většina virtuálních předmětů je převedena do hry pomocí tzv. fotogrametrie. Díky této technologii lze převést nafocené předměty přímo do hry.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Resident Evil 7

Ozvučení hry je také perfektní. Veškeré vrzání starého domu, kroky, či jen kapání vody, nahání husí kůži. Jediná výtka by šla směřovat k hudebnímu doprovodu, který není tak kvalitní jako u předchůdců.

Risk, který se vyplatil

Jak tato samotná recenze, tak i přijetí ostatních kritiků a hlavně hráčů dokazuje, že risk s novým zasazením, změnou pohledu a návratem k původním prvkům série se vyplatil. Nový díl tak působí příjemně svěže a je hlavně dostatečně akční. Nepůsobí jako klon Outlastu, Amnesie, nebo povedeného Alien: Isolation. Resident Evil je zpět!

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Resident Evil 7

Resident Evil 7 vyšel pro osobní počítače a herní konzole PlayStation 4 a Xbox One.

HODNOCENÍ: 9/10

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Reklama

Výběr článků

Načítám