Hlavní obsah

Angry Birds už neletí. Tvůrcům hry klesl zisk o 73 procent

Finské společnosti Rovio Entertainment, tvůrci populární elektronické hry Angry Birds, klesl loni zisk o 73 procent na deset miliónů eur (273,1 miliónu Kč). Mohly za to nižší příjmy z licencí a propad zájmu o spotřební zboží, jako jsou hračky a oděvy. Firmě se také stále nedaří zopakovat úspěch původní hry Angry Birds, kterou představila v roce 2009, uvedla agentura Reuters.

Článek

Zisk před zdaněním, odpisy a úroky klesl o 56 procent na 17 miliónů eur. Celkové příjmy firmy se snížily o devět procent na 158,3 miliónu eur. Příjmy z mobilních her se však zvýšily o 16 procent na 110,7 miliónu eur díky novým hrám jako Jolly Jam a Angry Birds Stella Pop! Počet stažení činil 600 miliónů.

Herní vývojáři přicházejí s novými díly titulu Angry Birds pravidelně, často i několikrát do roka. Základní děj je ale vždy stejný. Zástupci ptačí říše jsou naštvaní, protože jim představitelé vepřového království ukradli vajíčka a chtějí si je udělat k večeři.

Cílem je nasměrovat ptáčky tak, aby „pozabíjeli“ všechna prasata. Ve hře se přitom objevují zástupci různých čeledí, přičemž každý má jiné přednosti. V posledních dílech jsou hrdinové dokonce vybaveni různými zbraněmi, jako jsou hvězdné meče či pistole s laserovými paprsky.

Ani tyto drobné inovace ale klesající zájem ze strany uživatelů už nezachrání. Zisk tlačí směrem dolů především nezájem o vedlejší produkty, ve kterých chtěli tvůrci zúročit popularitu titulu Angry Birds.

Walt Disney v bledě modrém

"Prodej vedlejších produktů pro spotřebitele se nevyvíjel podle našeho očekávání a určitě jsme nespokojeni s výsledky našeho licenčního podnikání," uvedl v prohlášení generální ředitel Pekka Rantala. Dodal však, že věří v budoucnost, a slíbil přijít v příštích měsících s novými partnerskými dohodami týkajícími se filmu.

Firma s cílem stát se zábavní značkou, podobně jako Walt Disney, expandovala se značkou Angry Birds také do televizního seriálu, na vzdělávací dětská hřiště a pracuje na animovaném filmu, který by měl mít premiéru v roce 2016.

Firma rovněž začala přizpůsobovat své hry čínskému trhu ve spolupráci s tamní firmou Kunlun. Nyní plánuje také novou hru pouze pro japonský trh.

Rovio loni zrušilo zhruba 110 pracovních míst, tedy 14 procent své pracovní síly.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám