Hlavní obsah

PlayStationy táhly. Sony vzrostl zisk o pětinu

Tokio

Japonský výrobce elektroniky Sony ve třetím čtvrtletí svého finančního roku zvýšil meziročně provozní zisk o 20 procent na 359,2 miliardy jenů (73,6 miliardy Kč). Firma vzhledem k silné poptávce po videohrách, filmech a dalším zábavním obsahu také zlepšila celoroční výhled.

Foto: archív výrobce

PlayStation 5

Článek

Výsledek hospodaření překonal odhady analytiků v anketě společnosti Refinitiv. Ti očekávali, že Sony za třetí kvartál svého finančního roku vykáže provozní zisk 179 miliard jenů. Třetí čtvrtletí japonských firem končí v prosinci.

Firma zvýšila výhled provozního zisku na celý finanční rok do konce března na 940 miliard jenů z původních 700 miliard jenů. Analytici zlepšení očekávali, v průměru ale pouze na 812,9 miliardy jenů.

Populární Xperie Compact se vrátí, plánuje Sony

Mobil

PlayStation 5 je hit

Skutečnost, že lidé za pandemie covidu-19 tráví více času doma, přispěla k odbytu herních konzolí PlayStation 5, které firma na hlavní trhy uvedla v listopadu.

Novinka se nabízí ve dvou různých provedeních. Standardní pětka vyjde případné zájemce na 13 490 Kč, verze bez mechaniky zvaná Digital Edition pak na 10 790 Kč.

Aktuálně ale není dostupný v obchodech ani jeden. Obchodníci avizují, že při současné objednávce konzole dorazí v rozmezí února až května.

Foto: archív výrobce

PlayStation 5

Nedostupnost PS5 je přitom celosvětový problém. „Všechno je vyprodané. Absolutně všechno,“ prohlásil již dříve šéf zábavní divize Sony Jim Ryan s tím, že podnik „usilovně pracuje na tom, aby přinesl na trh co nejdříve další várku konzolí nové generace“. Omluvil se zákazníkům, na které se nedostalo.

Zdroj z výroby zároveň serveru DigiTimes prozradil, že v roce 2021 se chystá Sony uvést na pulty obchodů 16,8 až 18 milionů konzolí. Postupně by se tedy poptávka měla uspokojit.

Prodeje PlayStationu 5 se počítají na miliony. Proto je dostupnost tristní

Hardware

Sony na nákupech

Sony s přechodem na novou konzoli očekává, že klienti si začnou více obsah stahovat a služby si předplácet. To by mělo podpořit i ziskovat herní divize. Japonská společnost v posledních letech značně investovala do zábavního obsahu a distribuce.

V prosinci Sony koupila od americké telekomunikační společnosti AT za téměř 1,2 miliardy dolarů (25,3 miliardy Kč) streamovací službu Crunchyroll, zaměřenou na animované pořady. Získala tím tři miliony předplatitelů ve 200 zemích.

V úterý Sony oznámila, že plánuje koupit hudební společnost Kobalt Music Group, která se soustředí na nezávislé hudebníky.

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám