Hlavní obsah

Příjmy z internetové reklamy se loni zvýšily na 21 mld. USD

Světové příjmy z internetové reklamy loni dosáhly nového rekordu; proti roku 2006 se zvýšily o čtvrtinu na 21 miliard dolarů (téměř 354 miliard Kč). Hranici 20 miliard dolarů tak překonaly poprvé. Ukázala to předběžná čísla agentury Interactive Advertising Bureau (IAB). Vyplývá z nich ale, že se růst tržeb v oboru zpomaluje.

Článek

Po převodu na dolary byl loňský odhadovaný nárůst 4,2 miliardy dolarů. V roce 2006 proti předchozímu roku se tržby zvýšily o 4,3 miliardy, což byl meziroční přírůstek 35 procent.

Podle analytiků se musí růst obratu v internetové reklamě zpomalovat, protože si internet ukrojil větší podíl z celého reklamního koláče a obírá o peníze tradiční média včetně tisku. Přesto internet v USA představuje méně než deset procent celkových reklamních výdajů. Znamená to, že prostor k dalšímu růstu, i když pomalejšímu, má.

Ve čtvrtém čtvrtletí byly příjmy z reklamy na webu 5,9 miliardy dolarů. Překonaly tak předchozí tříměsíční rekord 5,2 miliardy ze třetího čtvrtletí, dodala poradenská skupina PricewaterhouseCoopers LLP, která čtvrtletní průzkum pro IAB vypracovala. Použila k tomu data od 15 největších prodejců internetové reklamy.

Podle Davida Silvermana z PwC ukazují poslední rekordní čísla, že interaktivní média budou pro spotřebitele i obchodníky čím dál důležitější. IAB dodala, že konečná data a podrobné údaje v jednotlivých kategoriích budou k dispozici v květnu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám