Hlavní obsah

Majitel TikToku vstoupil do světa virtuální reality

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Peking

Čínská společnost ByteDance, která vlastní sociální síť TikTok, expanduje do oblasti virtuální reality. Firma oznámila, že kupuje začínající společnost Pico, finanční podrobnosti však nezveřejnila. Informuje o tom server televize CNBC.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Pico je podle údajů společnosti IDC třetím největším výrobcem náhlavních souprav pro virtuální realitu na světě. V prvním čtvrtletí meziročně zvýšila odbyt o 44,7 procenta.

Společnost ByteDance zaznamenala úspěch se svou aplikací pro krátká videa TikTok a její čínskou verzí Douyin, a také zpravodajskou aplikací Toutiao. Akvizice firmy Pico je součástí snahy o diverzifikaci podnikání.

Majitel TikToku se chystá na burzu

Internet a PC

V březnu ByteDance v rámci snahy o expanzi do herního průmyslu koupila mobilní herní studio Moonton. Cena podle zdrojů činila čtyři miliardy USD.

ByteDance se akvizicí stane konkurentem Facebooku a jeho divize Oculus VR. Americká společnost Apple loni koupila firmu NextVR, která se zabývá virtuální realitou, což vyvolalo spekulace, že by mohla pracovat na vlastních náhlavních soupravách pro virtuální realitu.

Nejstahovanější aplikací byl loni TikTok, předstihl Facebook Messenger

Software

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Reklama

Související témata:

Související články

Nejrychleji rostoucí sítí v Česku je TikTok

Nejrychleji rostoucí sociální sítí v Česku je TikTok, kterou v současnosti využívá 21 procent lidí, což je o pět procentních bodů více než před rokem. Síť je...

Výběr článků

Načítám