Hlavní obsah

Majitel TikToku se chystá na burzu

– Hongkong

Čínská společnost ByteDance, která je majitelem populární aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok, obnovila plán vstupu na burzu. A to navzdory rostoucímu tlaku čínských regulátorů na technologické podniky.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Informoval o tom list Financial Times (FT), který se odvolává na zdroje obeznámené s plány podniku. ByteDance podle zdrojů hodlá uvést své akcie na hongkongskou burzu, buď v letošním čtvrtém čtvrtletí, nebo začátkem příštího roku.

Společnost ByteDance v prosinci loňského roku získala nový kapitál v objemu kolem pěti miliard dolarů (108 miliard Kč). Transakce ohodnotila celý podnik zhruba na 180 miliard dolarů (3,9 bilionu Kč).

ByteDance, jejíž aplikace TikTok je velmi populární v západních zemích, letos odložila plán vstupu na některou zahraniční burzu, s největší pravděpodobností americkou, píše Financial Times. Podle jednoho ze zdrojů se firma v posledních měsících zabývala obavami čínských regulátorů ohledně bezpečnosti dat. Úřadům mimo jiné poskytla podrobnosti o tom, jakým způsobem nakládá s osobními údaji uživatelů.

Šéf TikToku se stahuje z vedení, přestože služba zdvojnásobila tržby

Internet a PC

Čínští regulátoři nedávno oznámili nová pravidla, která vyžadují, aby každý podnik s více než milionem uživatelů prošel prověrkou ohledně bezpečnosti dat, než dostane souhlas ke vstupu na zahraničí burzu. Pravidla mají zajistit, aby citlivé údaje o uživatelích nemohli získat zahraniční regulátoři.

Zdroje listu uvedly, že nynější plány společnosti ByteDance na vstup na burzu by se ještě mohly změnit s ohledem na rychlý vývoj regulačních podmínek v čínském technologickém sektoru. Akcie konkurenční společnosti Kuaishou v pátek oslabily téměř o 12 procent, neboť státní média vyzvala k přísnější regulaci on-line videí, upozornil Financial Times.

Nejrychleji rostoucí sítí v Česku je TikTok

Internet a PC

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám