Hlavní obsah
Apple Foto: Reuters

Apple dostal pokutu 46 miliónů korun za klamání spotřebitelů

Australský soud udělil americké společnosti Apple Inc. pokutu 2,25 miliónu australských dolarů (46,1 miliónu Kč) za klamavou reklamu. Apple měl uvést v omyl zákazníky, když je při uvedení nového tabletu iPad na trh letos v březnu špatně informoval v reklamě o jedné z důležitých funkcí přístroje. Oznámil to dnes soudce federálního soudu Mordy Bromberg.

Apple Foto: Reuters
Apple dostal pokutu 46 miliónů korun za klamání spotřebitelů

Apple ve své reklamě uváděl, že jeho nový iPad Wifi+4G lze v Austrálii přímo připojit k mobilní datové síti 4G provozované dominantní telekomunikační firmou Telstra. Tato síť však je v jiné části komunikačního spektra a iPad se k ní nemůže připojit.

Bromberg dodal, že Apple musí rovněž zaplatit 300 000 AUD za porušení spotřebitelského zákona. Apple již koncem března svoji chybu přiznal a nabídl všem zákazníkům v Austrálii, kteří si jeho nový iPad koupili, vrácení peněz, napsaly agentury AP a Reuters.

Soudce upozornil, že Apple použil stejnou reklamní kampaň po celém světě. "Touha Applu po globální uniformitě dostala větší prioritu, než potřeba dodržení australských zákonů na ochranu spotřebitelů. Takové chování je závažné a nepřijatelné," prohlásil soudce.

Co umí třetí generace iPadu

Nový iPad vypadá stejně jako předchozí verze, ale má vyšší výkon a řadu nových funkcí. Vylepšený je především displej, který je stejně velký jako u iPadu 2, ale nabízí výrazně vyšší rozlišení – 2048 x 1536 pixelů. Díky vyššímu rozlišení dokáže novinka zobrazit více detailů, což přijde vhod především při brouzdání na webu, prohlížení fotografií nebo při čtení knih.

Dalším vylepšením prošel vestavěný pětimegapixelový fotoaparát. Ten nově obsahuje obrazovou stabilizaci a dokáže natáčet Full HD video. Především zahraniční uživatelé pak ocení u novinky podporu rychlého mobilního internetu čtvrté generace. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků