Hlavní obsah

Máte zavirovaný počítač? Raději zavolejte odborníky

Novinky, Pavel Hrdina, ESET

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Komerční článek – Po internetu kolují statisíce internetových hrozeb, které ohrožují počítače po celém světě. Výjimkou není ani Česká republika, po níž se v poslední době šíří například „policejní virus“ nebo malware lákající na výhry produktů společnosti Apple. Stanete-li se obětí podobné hrozby, je nejlepší zachovat klid a poradit se s odborníkem.

Foto: www.sxc.hu

Ilustrační obrázek

Článek

Problémy se zavlečeným virem nebo jinou hrozbou může mít kdokoli. Do vašeho počítače se dostane snadno, téměř bez zavinění, pouze kvůli vaší nepozornosti a jednomu nevinnému kliknutí. Prostě nešťastnou náhodou. Pokud si při práci s počítačem všimnete typických znaků, které napovídají, že by mohl být váš počítač zavirovaný, je potřeba v prvním momentu zachovat klidnou hlavu. Obzvlášť nejste-li programátor profesionál a neznáte všechny funkce vašeho počítače do posledního detailu.

Chvilka, kterou strávíte přemýšlením nebo telefonátem s člověkem znalým problematiky, rozhodně není na škodu. Nebezpečná jsou naopak zbrklá a nepromyšlená řešení. Ta často ohrozí vaše data a počítač mnohem víc než samotná virová infekce. Přestože to vypadá, že hodiny vaší práce nebo archíiv vašich fotografií mohou být navždy ztraceny, pečlivý a odborný zásah může váš počítač vyléčit bez toho, aby mu zůstaly trvalé následky.

Pomoc můžete hledat u známých nebo v příručkách na internetu, nikdy ale neuděláte chybu, obrátíte-li se na opravdové profesionály. Společnost ESET v České republice od 1. června nově otevírá specializovanou ESET Antivirovou ambulanci, která představuje speciálně vybavený prostor určený k odvirování počítačů a dalších zařízení pro zákazníky s platnou licencí.

Ti mohou kdykoli během pracovní doby přinést svůj počítač do firmy ESET na Praze 7 a personál jej poté zcela zdarma zbaví malwaru. Technická podpora pro zákazníky s platnou licencí je jinak poskytována také prostřednictvím e-mailu, telefonní linky či online fóra. Telefonická podpora v českém jazyce je nově k dispozici v pracovní dny vždy od 8 do 20 hodin.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám