„Obrázková nevyžádaná pošta byla fenoménem, který dosáhl svého vrcholu v roce 2007. Nyní jsme svědky toho, jak tvůrci nevyžádané pošty oživují své techniky v naději, že se bude historie opakovat,“ uvedl Paul Wood ze společnosti Symantec.

Mezi obrázkovou nevyžádanou poštu se dříve řadily e-maily obsahující přílohy, například soubory s příponou GIF nebo JPG, ve kterých byl vlastní nevyžádaný obsah. V současné době jsou však tyto obrázky umístěny na hostingových serverech a využívají přesměrovací odkazy z renomovaných webů, pomocí kterých se zastírá jejich skutečné umístění.

Tvůrci nevyžádané pošty obcházejí pomocí této techniky filtry nevyžádané pošty, které prověřují domény v odkazech obsažených v e-mailech, vyhodnocují charakter těchto domén a pravděpodobnost, že se jedná o nevyžádanou zprávu.

Nevyžádaná pošta ve světě
Úroveň nevyžádané pošty vzrostla ve Velké Británii v dubnu o 25,6 % na 94 %. Velká Británie se tak stává zemí s největším podílem nevyžádané pošty.
Úroveň nevyžádané pošty vzrostla v USA na 79,4 %, na 77,4 % v Kanadě a na 89,9 % v Hongkongu. Podíl nevyžádané pošty v Německu dosáhl 83,3 %, v Nizozemsku 78,0 %. Úroveň nevyžádané pošty v Austrálii dosáhla 87,8 %, 90,3 % v Číně a 86,4 % v Japonsku.
Nejvíce zamořený nevyžádanou poštou byl v dubnu sektor maloobchodu s podílem nevyžádané pošty 82,9 %.
Úroveň nevyžádané pošty dosáhla 81,1 % v sektoru vzdělávání a 77,3 % v chemickém a farmaceutickém sektoru, 76,1 % ve veřejném sektoru a 78,2 % ve financích.

 

Spam existoval dříve než internet

Dávno před zrodem internetu dnešní podoby proběhla aféra, kterou lze označit za zrod spamových zpráv. V květnu 1978 odeslal obchodník Gary Thuerk příjemcům pošty v síti Arpanet zprávu s pozvánkou na promo akci nového počítače. Nevyžádaná pošta byla vlastně prvním spamem, ačkoli tento název se začal používat až o patnáct let později.

Teprve v roce 1993 přišel administrátor sítě Usenet Joel Furr s pojmem spam – nevyžádaná pošta. Furr se inspiroval svým oblíbeným seriálem Monty Python a skečem o mase v konzervách, na kterých si skupina Vikingů pochutnávala a opěvala ho: „Spam. Spam. Spam. Spam. Spam.“ Spam je obchodní značka konzervy s vepřovou šunkou. Název vznikl zkrácením slov sp(ice) a (h)am – koření a šunka.