Hlavní obsah
Na co chtějí zaměstnanci přispět v rámci benefitů Foto: Martin Havelka, Novinky

Pandemie ukázala na nové benefity, Češi chtějí příspěvky na snazší práci z domova

Mezi zaměstnanci tolik oblíbený benefit – možnost pracovat z domova - se během pandemie koronaviru ukázal jako nutnost. Minimálně třetina lidí přešla alespoň částečně na home office. S tím souvisí i nové preference v oblasti pracovních benefitů. Lidé chtějí především příspěvky na elektroniku či internet, které práci z domova usnadní.

Na co chtějí zaměstnanci přispět v rámci benefitů Foto: Martin Havelka, Novinky
Pandemie ukázala na nové benefity, Češi chtějí příspěvky na snazší práci z domova

Práce z domova se v posledních měsících, kdy se Českem šíří nemoc covid-19, z firemního benefitu stala prakticky nezbytnou. Její výhody, kvůli nimž ji mnozí zaměstnanci v minulosti u svých šéfů požadovali, nyní často převyšuje i negativní stránka home office.

Například průzkum agentury Ipsos pro společnost myTimi ukázal, že polovina lidí na home office nezvládá oddělit pracovní povinnosti od těch osobních. Minimálně párkrát do týdne přitom nyní pracuje z domova třetina zaměstnanců.

Příspěvky na elektroniku i internet

Home office ovlivnil i poptávku zaměstnanců po nových benefitech, které by jim práci z domova usnadnily. Nejvíce by proto ocenili příspěvek na nový mobilní telefon nebo pracovní notebook (66 procent), benefit, který by jim pomáhal lépe zvládat práci (64 procent), a příspěvek na internet (55 procent).

I zaměstnavatelé si uvědomují, jak home office zasáhl do života jejich zaměstnanců, téměř dvě pětiny z oslovených firem proto zavádějí změny ve firemních výhodách. O změně zatím neuvažuje pětina firem.

Mezi nové benefity, které personalisté zvažují, patří online vzdělávání, náhrada stravenek, příspěvky na donáškové stravovací služby nebo příspěvek na virtuálního asistenta, který může za zaměstnance vyřizovat například komunikaci s úřady a další úkoly.

Firmy zvažují i stravenkový paušál, pro jsou ale i samotní zaměstnanci. Pouze pětina firem by zachovala stravenky v aktuální podobě. Také tři pětiny lidí by preferovaly přímý finanční příspěvek na jídlo, který by jim zaměstnavatel posílal na účet.

Co s „prošlými” benefity

Mnohé firmy svým zaměstnancům poskytují příspěvky na sport, kulturu, vzdělávací programy apod. Bohužel pandemie jejich využití výrazně zabránila.

Řada zaměstnanců proto očekává, že jim tyto nevyužité výhody zaměstnavatelé nahradí, ať už finančně - například formou vánočního bonusu - nebo prostřednictvím navýšení jiných benefitů.

Každý šestý tak předpokládá, že mu zaměstnavatel poskytne náhradu. Jedná se především o pracovníky z méně postižených sektorů. Z ankety myTimi mezi personalisty tuzemských společností vyplynulo, že část firem s určitou formou kompenzace skutečně počítá, 37 procent personalistů o tomto problémů ví a někteří ho už také aktivně řeší.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Související články

Výběr článků