Úvěr od Click Creditu se v porovnání s klasickými mikropůjčkami odliší především cenou, bude levnější o stovky procent, uvedl ředitel Home Creditu David Bystrzycki. Tisíc korun za měsíc si zákazník půjčí za 33 Kč. Půjčka může pomoci třeba v době sezónních výprodejů, ale i v nenadálé situaci, jako je rozbitý mobilní telefon nebo pokuta v MHD, dodal.

Důvodem zahájení projektu je podle něj dlouhodobá absence výhodných, bezpečných a transparentních produktů v kategorii malých půjček.

„Prozatím jsou jedinými dostupnými zdroji na trhu kromě předražených mikropůjček kontokorenty nebo kreditní karty, které jsou ale nastaveny na vyšší částky a spojeny se složitější administrativou,“ podotkl.

Nízká cena zavádějící

„Jde pouze o nový marketingový způsob, jak oslovit dosud málo využívanou skupinu klientů. Zdánlivě nízká cena za měsíc je zavádějící, protože se vztahuje k velmi krátkému období," uvedl analytik Broker Consulting Jan Lener. Při přepočtu na roční úrokovou míru klient podle něj zaplatí úrok 39,6 procenta, což je výrazně více než u kontokorentů i kreditních karet, které navíc mívají i bezúročné období.

„Obecně platí, že využívání podobných mikropůjček je nebezpečné pro kterékoliv skupiny klientů a ve většině případů jde o první krok ke dluhové pasti,“ upozornil.

Deset tisíc smluv za rok

Za poplatek 30 korun mohou klienti splácení svého kreditu prodloužit, avšak jen za předpokladu, že současně splatí alespoň 20 procent dluhu. Každým prodloužením si tak svůj vlastní kredit klient v podstatě umořuje, doplnil autor konceptu Pavel Plachký. Podmínky uzavření obchodu se vejdou do jedné SMS zprávy.

Click Credit předpokládá uzavření až 10 000 smluv v prvním roce existence. V následujících letech by se měl počet pohybovat kolem 30 000. O rozšíření na další skupiny klientů firma rozhodne po prázdninách. V případě, že se koncept v Česku osvědčí, zváží společnost expanzi na další trhy. Ta připadá v úvahu až příští rok, první na řadě by bylo Slovensko.