Z výsledků průzkumu pojišťovny Direct vyplývá, že podle lidí je nejčastěji pirátem silnic mladý a svobodný muž, který má nadstandardní příjmy nad 40 000 korun měsíčně. Řídí silný vůz černé barvy, značky BMW, Audi nebo Porsche.

„Představy Čechů o pirátech silnic poměrně věrně kopírují naše interní statistiky ohledně nehodovosti. Z našich dat vyplývá, že typický tuzemský pirát silnic je mladý muž do 24 let z Prahy, který řídí devět let starý, silný dieselový vůz,“ uvedl Pavel Hašek z likvidace pojistných událostí.

ČTĚTE TAKÉ: Od nehody ujede každý pátý řidič

Podle něho řidiči s vozy se silným motorem nad 2500 ccm způsobují dopravní nehody 1,5 krát častěji než řidiči v autech s motorem do 1000 ccm.

Za zodpovědné řidiče Češi v rámci průzkumu nejčastěji označují ženy ve věku 36 až 45 let. Nejvíce zodpovědných řidičů a řidiček prý jezdí v Moravskoslezském a Jihomoravském kraji.

"Poznáte" je podle toho, že sedí za volantem vozu Škoda nebo Volvo, stříbrné, červené nebo modré barvy. Zodpovědní řidiči nejčastěji jezdí slabším vozem s výkonem motoru 50 až 100 kW.

Bouračky jako na běžicím páse dělá pět procent "machrů"

Podle Allianz je skutečně nebezpečných bouračů na silnicích sice jen kolem pěti procent, ale těm, kteří dlouhodobě jezdí bez nehod, což je asi 75 procent motoristů, zdražují pojistky. Na jednoho blázna, který například způsobí doživotní zdravotní následky, se musí „složit“ v platbách pojištění více než deset tisíc řidičů.

Co se bouračů týče, jsou to podle Allianz nejčastěji majitelé drahých, větších vozů, kteří udělají „ránu“ i za několik desítek tisíc několikrát ročně, a je jim jedno, že jim pojišťovna uděluje malus, tedy přirážku k sazbě pojistného.

ČTĚTE TAKÉ: Ujetí od nehody je stejně závažné jako mučení

Na druhou stranu na silnicích dělají vrásky na čele i mladíci v naopak starých autech, kteří neznají míru a se starou felicií se řítí po městě i více než stovkou a hrají si na mistry driftu, tedy projíždění zatáček smykem.