Hlavní obsah
Místopředseda ODS Martin Kupka. Foto: Jan Handrejch, Právo

Pražský okruh a D35. Kandidát na ministra dopravy Kupka určil stavební priority

Prioritou pro budoucí vládu mezi dopravními stavbami bude stavba Pražského okruhu a dálnice D35, uvedl ve středu na setkání lídrů českého stavebnictví kandidát na ministra dopravy Martin Kupka (ODS). Stěžejní je podle něj projektová příprava, která se nesmí zastavit.

Místopředseda ODS Martin Kupka. Foto: Jan Handrejch, Právo
Pražský okruh a D35. Kandidát na ministra dopravy Kupka určil stavební priority

"Vláda, která nastoupí a která má v tuto chvíli na stole jasné programové prohlášení, bude proinvestiční. Bude rozvíjet aktivity tak, jak se je podařilo za předchozí léta připravit. Nemusíte se obávat, že by nastal jev z roku 2010, kdy se zastavila projektová příprava," řekl Kupka. Pro rozvoj ekonomiky České republiky musí podle něj projektová příprava pokračovat.

Budoucí koaliční vláda chce podle něj zachovat investiční tempo z minulých let. Letošní rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) činí podle Kupky 127 miliard korun, na příští rok je plánováno 130 miliard. "Za nás je závazek tempo v tomto směru jednoznačně udržet," řekl Kupka.

U některých klíčových staveb podle něj projektová příprava vázne. "Je nezbytně nutné určit priority. Ta stávající sestava koaliční většiny měla odvahu vytknout před závorku stavbu Pražského okruhu a stavbu D35," řekl Kupka. Neznamená to podle něj, že by se další stavby odsunuly do ústraní, pro tyto dvě stavby ale vláda udělá, co je v jejích silách, řekl Kupka.

Další PPP projekty

Budoucí vláda chce pečlivě vyhodnotit projekt PPP u stavby dálnice D4. "Tento způsob zapojení komerční sféry do státních projektů, tak tenhle způsob investic a aktivit státu chceme rozvíjet," řekl Kupka.

Úsek dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem se jako první staví formou PPP projektu. Soukromý investor bude mít na starosti stavbu 32 kilometrů dálnice, kterou bude po její dostavbě v roce 2024 provozovat spolu s dalšími už existujícími 16 kilometry následujících 25 let. Stát mu bude dálnici postupně splácet a nakonec ji celou převezme. Česko by mělo za využívání dálnice zaplatit 17,8 miliardy korun v čisté současné hodnotě.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků