Hlavní obsah
Prodloužená Rudná končí a dalších zhruba čtyři sta metrů už vede jen zpevněná cesta. Foto: Josef Gabzdyl / iDNES.cz / Profimedia, Profimedia.cz

Konec sporu v Ostravě: Prodloužená Rudná může být dostavěna

Řidiči, kteří často jezdí mezi Ostravou a Opavou, si mohou konečně oddechnout. V úterý ráno nabylo právní moci stavební povolení, díky kterému se odblokovalo posledních 414 metrů úseku takzvané Prodloužené Rudné.

Prodloužená Rudná končí a dalších zhruba čtyři sta metrů už vede jen zpevněná cesta. Foto: Josef Gabzdyl / iDNES.cz / Profimedia, Profimedia.cz
Konec sporu v Ostravě: Prodloužená Rudná může být dostavěna

Nikdo z více než 150 účastníků stavebního řízení se neodvolal. Skončily tak letité spory, kvůli kterým nyní končí nová rychlostní komunikace I/11 mezi Opavou a Ostravou v poli na hranici krajského města.

„Mám před sebou jednání s ministrem dopravy a se zástupci firmy Strabag a pevně věřím, že stavět se začne v příštích dnech,“ řekl novinářům hejtman Ivo Vondrák (ANO). Stavba podle něj bude postupovat co nejrychleji.

„Je to věc nejvyšší priority. Co se týče ukončení výstavby, ve smlouvě je 18 měsíců, ale na základě předběžných dohod by to mělo být podstatně dříve. Pokud by vše probíhalo podle plánu a přálo nám počasí, tak nelze vyloučit, že bychom mohli začít jezdit do konce roku v té nejvíce optimistické variantě,“ dodal Vondrák.

Obrovskou úlevu díky stavbě pocítí nejen motoristé, ale především obyvatelé Ostravy-Poruby, protože na Prodlouženou Rudnou bude konečně svedena podstatná část provozu, který dosud jezdil po ulici Opavská a hlavně po ulici 17. listopadu, která je téměř permanentně ucpaná kolonami. Lidé z okolí této přetížené silnice kvůli tomu i několikrát protestovali.

Kompromis se našel

Odblokování zamrzlého sporu je podle zástupců kraje výsledkem kompromisu na všech stranách. Moravskoslezský kraj ve sporu sehrál roli mediátora, kterému se podařilo posadit ke stolu jak zástupce Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem, tak i města Ostravy a občanského sdružení Skalka v čele s architektem Dušanem Richterem, které stavbu dálničního přivaděče blokovalo. Jádrem letitých sporů bylo technické řešení protihlukových stěn a také lávka pro pěší a cyklisty, která vyroste nad silnicí.

„Mezi oběma stranami panovala nedůvěra. Byly v podstatě ve stavu, kdy spolu vůbec nemluvily. Naší rolí bylo přesvědčit je, aby si vůbec sedly ke stolu,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS).

„Nakonec se ukázalo, že brzdou v dalším jednání je skutečně hlavně technické řešení protihlukové stěny. Když se vyřešila tato záležitost, odblokovalo se i další jednání ohledně majetkových záležitostí týkajících se odkupu pozemků,“ dodal Unucka.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků