Hlavní obsah

Jednodenní dálniční známky nebudou, Kremlík je proti

Právo, Jiří Novotný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Místo dosavadních papírových dálničních známek budou od roku 2021 v Česku zavedeny elektronické kupony. Ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) však nevyslyší požadavek některých senátorů, aby kromě ročních, měsíčních a desetidenních byly i třídenní, či dokonce jen jednodenní kupony.

Foto: Novinky

Rok 2019 je předposlední, ve kterém používáme dálniční známky ve formě nálepky na sklo.

Článek

„Možnost zavedení jednodenních vinět naše ministerstvo zvažovalo, při analýze se ale ukázalo, že by to bylo neefektivní a nevýhodné jak pro stát, tak pro motoristy. Cena by se totiž nutně musela přibližovat současné výši desetidenního kuponu, tedy 310 korunám,“ sdělila v pondělí ČTK mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková.

S návrhem zavést i jednodenní známku přišel v Senátu 14. srpna při projednávání novely zákona o pozemních komunikacích, která má elektronické kupony umožnit, senátor Jiří Čunek (KDU-ČSL).

„Stát by vybral víc peněz, protože řada svátečních řidičů, kteří na dálnice vyjíždějící občas, by si takovou známku koupila,“ argumentoval v rozpravě Čunek. A senátor Herbert Pavera (TOP 09) doporučil, aby byla i třídenní známka, tedy na celý víkend.

Platnost bez ohledu na kalendářní rok

Kremlík senátorům slíbil, že se nad těmito podněty bude zamýšlet. Nyní k ještě krátkodobějším známkám, než je ta desetidenní, definitivně zaujal odmítavý postoj.

Nadále ale platí ujištění Kremlíka, že i v roce 2021 bude roční známka stát 1500 korun, měsíční 440 korun a desetidenní 310 korun. Tedy stejně jako dosud.

Změny naopak dozná doba platnosti ročních známek, které budou platné 365 dní bez ohledu na kalendářní rok. Když tedy roční známku motorista uhradí například 1. července, bude na ni moci po zpoplatněných úsecích jezdit až do konce června příštího roku.

Součástí novely je také osvobození aut na elektrickou energii, vodík či s hybridním pohonem od dálničních poplatků. Za poloviční sazby by pak měla jezdit auta poháněná zemním plynem a biometanem.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám