"Lze očekávat, že k určitému snížení cen drůbežích výrobků dojde," uvedla pro Právo mluvčí Tesco Stores ČR Jana Matoušková. Doplnila, že kuřecí výrobky stabilně patří mezi nejprodávanější v sortimentu masa a v poslední době zájem o ně vzrůstal.

Údaje potvrdil Právu i mluvčí Delvity Petr Uchytil. Pokles prodeje drůbežího sortimentu podle něj nastal vloni na podzim, a to v rámci paniky kolem ptačí chřipky a problému prodeje zkaženého masa v obchodech Julius Meinl. "Letos je situace velmi stabilní. V minulých týdnech prodej drůbežího masa dokonce rostl díky příznivé ceně mražených kuřat z Česka," uvedl Uchytil s tím, že zákazníci berou fenomén ptačí chřipky velmi rozumně.

To, že panika spotřebitele nezachvátila, potvrdil Právu i mluvčí společnosti Kaufland Michael Šperl provozují v ČR stejnojmenné obchody. "Pokles zájmu o kuřecí maso nepředpokládáme," konstatoval. Doplnil, že firma od zákazníků nezaznamenala ani žádné mimořádné dotazy.

Firmy se bojí dovozu drůbežího z Evropy

Ahold Central Europe provozující v ČR obchody Albert a Hypernova situaci podle svého vyjádření sleduje, se zlevněním kuřecích výrobků výhledově nepočítá. "Ceny už dříve poklesly přibližně o 15 procent z důvodu přebytku drůbežího masa na trhu," sdělil Právu ředitel komunikace společnosti Libor Kytýr.

Ani velké zpracovatelské firmy drůbežího masa nemají obavu, že by v Česku kvůli prvnímu případu ptačí chřipky poklesl zájem o drůbeží maso. Větší obavy mají z dovozu levného drůbežího masa ze západoevropských zemí, které ptačí chřipka postihla již před časem a odbyt tam klesl. "Domácí produkce zřejmě bude klesat kvůli tlaku dovozů levných zahraničních přebytků," potvrdil prezident Agrární komory Jan Veleba. Průměrný Čech sní ročně téměř 25 kilogramů drůbežího masa. Roční produkce drůbežího v ČR činí zhruba 315 tisíc tun živé hmotnosti.