Každá ze společností investuje do společného podniku 50 milionů dolarů (1,2 miliardy korun). V rámci výzkumu se budou snažit najít cesty, kterými lze nápoje s obsahem rekreačního konopí dostat na trh. Dalšími faktory, jimiž se chtějí zabývat, je použití ochucovadel nebo délka intoxikace.

„Jsme uprostřed změny paradigmatu. V tuto chvíli dochází k rozvoji a skutečné transformaci celého odvětví, které se posouvá od prohibice k legalizaci,“ uvedl šéf Tilraye Brendan Kennedy.

FT: „Doména drogových kartelů”

„Angažmá nápojářské firmy stojící za americkou značkou Budweiser v oblasti rekreačního konopí dodává novou legitimitu odvětví, jež bylo dosud doménou drogových kartelů,“ dodal list Financial Times s tím, že dosud největší zemí, jež přikročila k legalizaci rekreačního užívání marihuany, byla v říjnu Kanada.

V lednu také vešla v platnost legalizace konopí pro rekreační účely v americké Kalifornii. Rekreační marihuana byla již dříve legální v Coloradu, ve státě Washington, v Oregonu, na Aljašce a v americké metropoli Washington D.C. Přidaly se i státy jako Massachusetts, Nevada nebo Maine.

O nápojích obsahujících výtažky z konopí uvažují i další nápojářské společnosti jako Coca-Cola nebo výrobce piva Corona.