„Znamená to, že Uber může začít v Brně jezdit, ale neznamená to, že je tím vyřešena otázka, zda jezdí v souladu se zákonem, protože to soud neřešil,” napsal náměstek Hollan na sociální síti.

Předběžné opatření krajského soudu v Brně zrušil vrchní soud už podruhé. Poprvé jej vrátil pro nedostatečné odůvodnění.


Dobré ráno! Odvolací Vrchní soud v Olomouci dopsal konečně svoje vyjádření k rozhodnutí o odvolání proti předběžnému...

Zveřejnil(a) Matěj Hollan dne 25. říjen 2017

Brněnský soud rozhodl o zákazu Uberu znovu letos v červenci, společnost se znovu odvolala a opět uspěla. Podle vyjádření Hollana jde opět o procesní důvody.

Rozhodnutí soudu vítá i další platforma smluvní přepravy Taxify. „Jsme přesvědčeni, že moderní platformy by měly v České republice působit nejen v Praze, ale také v Brně,” řekl Novinkám šéf Taxify pro Česko a Slovensko Roman Sysel.

Protesty taxikářů proti Uberu připomínají tažení písařů proti knihtisku, říká ekonom
„Jak se zpívá ve známé písničce, že video zabilo rádiovou hvězdu, jak protestovali licencovaní písaři proti používání knihtisku, jak protestovali výrobci videokazet a majitelé videopůjčoven proti nástupu DVD technologií a přehrávání on-line obsahu, tak i model klasické taxislužby, kde řidiče chrání nějaká licence vydávaná státem, je zastaralý.

To odvětví se musí změnit a ekonomické aktivitě je třeba přizpůsobit legislativu, ne naopak. Kdybychom to neudělali, měli bychom ulice plné internetových kaváren, protože bychom nedovolili rozvoj wi-fi sítí nebo mobilního internetu, abychom chránili byznys majitelů internetových kaváren. Ochrana neefektivních, zastaralých nebo překonaných odvětví nedává z pohledu ekonomie smysl,” uvedl ekonom Aleš Rod v rozhovoru pro Novinky. [celá zpráva]

„Věříme, že toto rozhodnutí vyvine další tlak na nově zvolené poslance a poslankyně, aby se konečně zabývali nastavením zákonného rámce pro všechny služby působící v oblasti sdílené ekonomiky. Je nezbytně nutné, aby zákony reflektovaly aktuální ekonomické trendy,” dodal Sysel s tím, že v opačném případě by se moderní technologické firmy mohly Česku v budoucnu vyhýbat.

Krajský soud argumentoval, že Uber funguje podobně jako taxi, ale nesplňuje požadavky zákona a místní vyhlášky. Uber sám o sobě tvrdí, že nejde o taxislužbu, ale spolujízdu. Klasičtí taxikáři ho považují za nekalou konkurenci, v Praze nedávno uspořádali proti Uberu protest.