Hlavní obsah

Automobilka Škoda Auto trhá rekordy, v květnu se prodalo 99 tisíc jejích vozů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Škoda Auto hlásí nejlepší květnový výsledek v historii firmy. Firma zvýšila meziročně své dodávky zákazníkům o 2,4 procenta na 99 tisíc aut, to znamená nárůst o 2300 aut. Naopak čínský trh a modely Octavia, Rapid a Yeti zaznamenaly pokles, uvedla ve středu automobilka.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

O nové SUV Škoda Kodiaq je zájem, po celém světě se jich od března do května prodalo přes 17 tisíc.

Článek

Octavia zůstává nejprodávanějším modelem značky navzdory poklesu. V květnu jich automobilka dodala 33 tisíc, meziročně to je o deset procent méně. Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia, kterých firma dodala 18 600, meziročně o 4,5 procenta více. Značný nárůst zaznamenal model Citigo, kterého firma v květnu dodala 3500 kusů, meziročně o 20,7 procenta více.

Kromě octavie dodala společnost méně kusů i modelu Rapid, meziročně o 12 procent. Škoda dodala v květnu 16 100 kusů tohoto modelu. Propad zaznamenal i yeti, meziročně o osm procent na 7800 vozidel. Model Yeti skončí, nahradí ho nové SUV Karoq.

Kodiaqů se prodalo přes 17 tisíc

Nového velkého SUV Kodiaq prodala Škodovka v květnu 7500 kusů, přičemž od jeho březnového vstupu na trh prodala společnost již 17 100 modelů Kodiaq.

"I přes velice složitou situaci na trzích některých regionů se nám minulý měsíc podařilo prodat více vozů než v kterémkoli květnu v minulosti. Těší nás zejména úspěšný nástup modelu Škoda Kodiaq. První vůz naší SUV-ofenzivy zákazníci skvěle přijali," řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto Werner Eichhorn.

Výrazný nárůst v Itálii

V západní Evropě prodala automobilka v květnu 42 800 vozů, meziročně o 4,1 procenta více. Na nejsilnějším evropském trhu, v Německu, potvrdila Škoda loňský výsledek, prodala 15 500 aut. Ve Francii prodala firma meziročně o 13,5 procenta více vozů, ve Velké Británii o 5,9 procenta více vozů, v Itálii činil nárůst 27,5 procenta a v Nizozemsku 12,7 procenta.

Ve střední Evropě zvýšila Škoda své dodávky zákazníkům o 14,5 procenta na 19 tisíc vozů, meziročně o 2400 vozů více. Na domácím českém trhu vzrostly dodávky zákazníkům o 12,1 procenta na 9100 vozů. Automobilka hlásí meziroční nárůst také z Polska, Slovenska, Chorvatska a Slovinska.

Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky v květnu o 9,9 procenta na 3600 vozů. V Rusku zaznamenala značka Škoda v květnu zvýšení prodeje o 5,9 procenta na 5000 vozů.

Na svém největším trhu v Číně dodala Škoda v květnu svým zákazníkům 22 700 vozů a zaznamenala tak meziroční pokles o 6,1 procenta. Způsobila jej podle firmy zejména aktuální obměna modelové nabídky.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,13 miliónu aut, třetí rok po sobě přes milión vozů.

Reklama

Související témata:

Související články

Češi podporují auta na vodíkový pohon

Češi jsou nakloněni alternativnímu vodíkovému pohonu automobilů. Vyplývá to z průzkumu, který v prvním čtvrtletí provedla poradenská společnost Grant Thornton...

Výběr článků

Načítám