Německo schválilo zákon o mýtném pro osobní auta v roce 2015, kvůli výhradám Evropské komise a protestům sousedních zemí ho ale dosud nezavedlo.

Evropská komise původní normu považovala za diskriminační, což vedlo Němce k úpravě pravidel, která byla v Německu definitivně schválena letos na konci března. Na základě nového zákona by měli platit mýto i Němci.

Podle kritiků je kompromisní návrh i nadále diskriminační. Řidiči aut registrovaných v Německu totiž mýtné sice zaplatí, posléze se jim ale o zaplacenou částku sníží daň z motorových vozidel. Zahraničním řidičům žádné kompenzace vypláceny nebudou. [celá zpráva]

Poplatek 2,5 až 25 eur

Výše mýtného se bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství emisí. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (zhruba 68 až 676 korun), dvouměsíční od 7 do 50 eur (189 až 1351 korun). Nejdražší roční mýtné přijde na 130 eur (3513 korun).

Německý ministr dopravy počítá, že systém přinese do spolkového rozpočtu zhruba 524 miliónů eur (zhruba 14 miliard korun), a to i po odečtení sto miliónů eur, které stát vydá na kompenzace německým řidičům v závislosti na výši vypouštěných emisí.