Škoda Auto již pozvala 40 procent z 96 tisíc aut vybavených motory EA 189 plnícími normu Euro 5. U značek Audi, VolkswagenSeat došly pozvánky 29 500 z celkem 58 060 majitelů.

Do servisů dosud mířily převážně vozy s motory 2,0 TDI, výrobce již ale má řešení i pro agregáty 1,2 a 1,6 TDI. Jejich majitele bude Centrum dopravních služeb ministerstva dopravy zvát v nejbližších dnech a týdnech. Řešení většinou spočívá v bezplatném přehrání softwaru v řídící jednotce motoru.

„Do této chvíle jde u Škody o modely Superb, Octavia a Yeti s dvoulitrovými motory TDI, přičemž například u modelu Superb s dvoulitrovým motorem 2,0 TDI (125 kW), tedy jedním z prvních uvolněných software, dosahuje podíl plnění více než 62 procent,”  uvedl Vítězslav Pelc, mluvčí zastoupení Škody Auto v ČR.

Dosavadní více než třetinová návštěvnost servisů je podle odborníků relativně vysoká. Například na výměnu smrtelně nebezpečných airbagů japonské firmy Takata přijelo v tuzemsku u jednotlivých značek 40 až 60 procent řidičů. [celá zpráva]

VW čelí řadě žalob

Emisní skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern Volkswagen, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. [celá zpráva]

Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Automobilka čelí kvůli emisní kauze množství žalob. Mimo jiné od svých amerických distributorů, [celá zpráva] ale i od tří spolkových zemí Německa. [celá zpráva]

Vozy s problematickým motorem se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale namontovány v 11 miliónech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 miliónu škodovek.