Hlavní obsah

Automobilky Volkswagenu svolaly v Česku do servisů polovinu aut

Automobilky koncernu Volkswagen svolaly v Česku do servisů kvůli úpravě problematických motorů TDI schopných obcházet emisní měření téměř polovinu ze 154 tisíc dotčených vozů. Servisy navštívila více než třetina pozvaných aut. Uvedli to zástupci jednotlivých firem.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

U značek Audi, Volkswagen a Seat došly pozvánky 29 500 z celkem 58 060 majitelů.

Článek

Škoda Auto již pozvala 40 procent z 96 tisíc aut vybavených motory EA 189 plnícími normu Euro 5. U značek Audi, Volkswagen a Seat došly pozvánky 29 500 z celkem 58 060 majitelů.

Do servisů dosud mířily převážně vozy s motory 2,0 TDI, výrobce již ale má řešení i pro agregáty 1,2 a 1,6 TDI. Jejich majitele bude Centrum dopravních služeb ministerstva dopravy zvát v nejbližších dnech a týdnech. Řešení většinou spočívá v bezplatném přehrání softwaru v řídící jednotce motoru.

„Do této chvíle jde u Škody o modely Superb, Octavia a Yeti s dvoulitrovými motory TDI, přičemž například u modelu Superb s dvoulitrovým motorem 2,0 TDI (125 kW), tedy jedním z prvních uvolněných software, dosahuje podíl plnění více než 62 procent,”  uvedl Vítězslav Pelc, mluvčí zastoupení Škody Auto v ČR.

Dosavadní více než třetinová návštěvnost servisů je podle odborníků relativně vysoká. Například na výměnu smrtelně nebezpečných airbagů japonské firmy Takata přijelo v tuzemsku u jednotlivých značek 40 až 60 procent řidičů. [celá zpráva]

VW čelí řadě žalob

Emisní skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern Volkswagen, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. [celá zpráva]

Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Automobilka čelí kvůli emisní kauze množství žalob. Mimo jiné od svých amerických distributorů, [celá zpráva] ale i od tří spolkových zemí Německa. [celá zpráva]

Vozy s problematickým motorem se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale namontovány v 11 miliónech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 miliónu škodovek.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám