Za Škodou na druhém místě skončila značka Volkswagen, které ale prodej klesl o 15 procent na 5506 aut. Třetí Hyundai zaznamenal pokles o sedm procent na 4277 vozů. Na dalších místech skončily značky Ford, Dacia a Kia.

Tři čtvrtě prodejů tvořily firemní vozy. Z hlediska segmentů jsou na prvním místě malé vozy s pětinovým podílem, těsně následuje nižší střední třída s 19,8 procenta a za ní SUV a terénní vozy s podílem 19,3 procenta.

Nejprodávanějším modelem byla opět Škoda Octavia se 7107 prodanými vozy, následuje Škoda Fabia s 5541 prodanými kusy a třetí je Superb s 2806 vozy.

Nejprodávanější modely aut

Nejprodávanější modely aut.

FOTO: David Ryneš, Novinky

Mírně přes polovinu prodaných vozů mělo benzínový pohon, 44 procent bylo dieselů. Alternativní pohony tvoří zatím jen malou část prodejů – CNB 1,23 procenta, hybridů přes půl procenta. Elektromobilů se v daném období prodalo 44.

Z hlediska barev je u aut stále nejoblíbenější bílá s 29,94 procenta, na druhém místě je šedá s 20,81 procenta a na třetím modrá s 13,64 procenta.

Letos by se podle analýzy PwC mohlo v Česku prodat celkem 255 tisíc až 266 tisíc aut.

„Registrace jsou taženy zejména poptávkou firem, které si v rostoucí ekonomice mohou dovolit potřebnou výměnu vozových parků, pozadu však nezůstávají ani domácnosti. Celkově tak očekáváme v roce 2016 nárůst registrací o 10 až 15 procent,“ řekl Josef Žádník z Automobilové expertní skupiny PwC ČR. Letošek tak zřejmě nepřekoná loňský rekordní rok, kdy registrace rostly dokonce o 20 procent.