Hlavní obsah

Renault svolá přes 15 tisíc aut kvůli emisím

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Francouzská automobilka Renault svolá přes 15 tisíc vozidel kvůli úpravě motorů tak, aby odpovídaly emisním normám. Uvedla to francouzská ministryně pro životní prostředí a energetiku Ségolene Royalová.

Foto: Philippe Wojazer, Reuters

Výzkumné centrum Renaultu v Guyancourt nedaleko Paříže.

Článek

Svolávací akce se podle ministryně týká nových, dosud neprodaných vozů.

„Renault se zavázal svolat 15 tisíc vozů, aby je zkontroloval a seřídil tak, aby filtrační systém fungoval za všech teplot,“ řekla Royalová rádiu RTL.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Renault je druhým největším výrobcem aut ve Francii. Minulý týden akcie firmy prudce klesly po zprávách, že pracoviště automobilky prohledávali kvůli technologii měření emisí vyšetřovatelé. [celá zpráva]

"Nová auta musejí odpovídat normám," řekla ministryně, podle které Renault emisní normy nepřekračuje sám. Žádné další výrobce ale nezmínila, uvedla agentura AFP.

Žádný software, dušuje se automobilka

Royalová krátce po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u většího evropského konkurenta Volkswagen nařídila ve své zemi testy aut různých značek. Konkrétně u Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku.

Vláda ale zdůrazňuje, že v autech není systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí - na rozdíl od Volkswagenu, který loni připustil, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi 11 miliónů jeho naftových aut.

Související témata:

Foto: Renault

Foto: Profimedia.cz

„Chtěl bych silně zdůraznit, že Renault nepodváděl,” prohlásil šéf prodeje automobilky Thierry Koskas. V testovacích podmínkách Renault podle něj dodržuje emisní normy, „ve skutečném provozu je tam ale rozdíl, to je fakt,” dodal.

Reklama

Související témata:

Související články

„Das Auto” je kaput

V nadcházející reklamní kampani německého Volkswagenu již nebude jeho logo doprovázet slogan „Das Auto”, protože v době aféry Dieselgate podle automobilky...

Výběr článků

Načítám