Článek
„Na základě licence vyrábí v USA námi vyvinuté a provozem odzkoušené motory firma IEC Holden. Ta poté dodává motory výrobci pohonů Vossloh Kiepe, který spolupracuje s finálním dodavatelem trolejbusů, americkou společnosti New Flyer,“ řekl ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. Hodnotu kontraktu firma nezveřejnila.
Právě německá firma Vossloh Kiepe je pro Škodu Electric tradičním západoevropským partnerem se silným postavením nejen na trzích Evropy, ale i v Severní Americe.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
„Dodávali jsme této společnosti například motory, které slouží ve vozidlech hromadné dopravy ve městech Vancouver, Ženeva či Atény,“ připomněl Šilhánek.
Šance i v dalších městech
„Výroba motorů pro americké trolejbusy běží podle naší technické dokumentace a odborníci Škody Electric také přímo na místě výroby v USA poskytovali technologickou podporu při zavádění produkce,“ řekl ředitel realizace Škody Electric Václav Růžička.
Projekt na dodávku 201 trolejbusů pro Seattle a San Francisco by se mohl ještě rozšířit. „Projekt iniciovalo město Seattle a podle amerických pravidel se k němu mohou připojit i ostatní města v USA, která provozují veřejnou trolejbusovou dopravu, jako Dayton, Boston či Philadelphia. S možnými opcemi proto projekt může dosáhnout až objemu 530 trolejbusů,“ dodal Růžička.
První trolejbusy z uzavřeného kontraktu začaly již jezdit ve zkušebním provozu v obou zmíněných amerických městech. V Seattlu se na nových trojlebusech již zaškolují řidiči, v San Francisku začal jezdit první prototypový vůz.