„Na základě licence vyrábí v USA námi vyvinuté a provozem odzkoušené motory firma IEC Holden. Ta poté dodává motory výrobci pohonů Vossloh Kiepe, který spolupracuje s finálním dodavatelem trolejbusů, americkou společnosti New Flyer,“ řekl ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. Hodnotu kontraktu firma nezveřejnila.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Právě německá firma Vossloh Kiepe je pro Škodu Electric tradičním západoevropským partnerem se silným postavením nejen na trzích Evropy, ale i v Severní Americe.

„Dodávali jsme této společnosti například motory, které slouží ve vozidlech hromadné dopravy ve městech Vancouver, Ženeva či Atény,“ připomněl Šilhánek.

Šance i v dalších městech

„Výroba motorů pro americké trolejbusy běží podle naší technické dokumentace a odborníci Škody Electric také přímo na místě výroby v USA poskytovali technologickou podporu při zavádění produkce,“ řekl ředitel realizace Škody Electric Václav Růžička.

Projekt na dodávku 201 trolejbusů pro Seattle a San Francisco by se mohl ještě rozšířit. „Projekt iniciovalo město Seattle a podle amerických pravidel se k němu mohou připojit i ostatní města v USA, která provozují veřejnou trolejbusovou dopravu, jako Dayton, Boston či Philadelphia. S možnými opcemi proto projekt může dosáhnout až objemu 530 trolejbusů,“ dodal Růžička.

První trolejbusy z uzavřeného kontraktu začaly již jezdit ve zkušebním provozu v obou zmíněných amerických městech. V Seattlu se na nových trojlebusech již zaškolují řidiči, v San Francisku začal jezdit první prototypový vůz.