„Mosty jsou v havarijním stavu. Oba je třeba v tuto chvíli nikoliv opravit, ale odstranit havarijní stav. Odtěžíme zeminu, ten násep, který je na obou koncích mostů, musíme vyměnit ložiska a vyměnit mostní uzávěry, které jsou také zcela zdemolovány,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Dopravní omezení platila na mostech už několik měsíců zejména pro nákladní dopravu. Osobní automobily zde musely jezdit maximálně třicetikilometrovou rychlostí a nesměla tam vozidla těžší než tři a půl tuny.

V pondělí ráno začaly opravy mostů v Ostravě, uzavírka se obešla zatím bez komplikací.

V pondělí ráno začaly opravy mostů v Ostravě, uzavírka se obešla zatím bez komplikací.

FOTO: Aleš Honus, Právo

Mosty byly postaveny před pouhými šesti lety a už nyní jsou v havarijním stavu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a zhotovitel, sdružení firem vedené stavební společností Eurovia CS, se přou o to, kdo za vady může.

Opravy budou trvat přes tři měsíce

Opravy budou trvat přes tři měsíce.

FOTO: Aleš Honus, Právo

Oprava mostů má trvat zhruba sto dní a bude stát bezmála 50 miliónů korun. Náklady na jejich opravu chce ŘSD vymáhat po zhotoviteli mostů. Opravu mostů dostala na starost firma Colas.