Podle předsedy představenstva Českých aerolinií Jozefa Sinčáka jsou vítězem této dohody cestující. Základní parametry restrukturalizačního plánu, který předpokládá masivní propouštění a snižování platů zaměstnancům, ale tato dohoda nemění, dodal šéf mateřského Českého Aeroholdnigu Václav Řehoř.

Přesto jsou s dohodou spokojené i odbory. "Dosažený výsledek nelze interpretovat jako vítězství či porážku ani jedné ze stran. Jsem rád, že převládla fakta, věcná jednání a odpovědnost za budoucnost firmy nad emocemi," řekl předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík.

Letušky a stevardi chystali stávku na čtvrtek 30. října. Chtěli se tak bránit proti avizovanému propouštění, které má postihnout 170 ze zhruba 400 palubních průvodčích. Kromě nich má o místo přijít na sedm desítek pilotů a přes 60 zaměstnanců v administrativě. První výpovědi už vedení začalo rozdávat od konce minulého týdne.

Restrukturalizaci ve středu podpořil menšinový vlastník ČSA Korean Air. Zároveň vzkázal, že ČSA finančně podpoří. Konkrétní částku, kterou akcionáři dopravci poskytnou, ale společnost nechce komentovat. [celá zpráva]

Největší protestní akcí v ČSA v posledních letech byl protest pilotů z prosince roku 2011. Dopravce tehdy musel zrušit 25 zpátečních letů a na místo protestujících zaměstnanců si České aerolinie najaly letadla a posádky zahraničních společností.