Článek
Více se prodalo i nákladních vozidel a lehkých užitkových vozů.
Mezi nejprodávanějšími kategoriemi osobních vozidel vede nižší střední třída s podílem téměř 27 procent trhu. S necelými 18 procenty následuje kategorie malých vozidel a s 15 procenty kategorie velkoprostorových vozidel MPV. Nejprodávanější značkou zůstává Škoda s 30 procenty trhu, následují značky Volkswagen (9,32 procenta) a Hyundai (9,16 procenta).
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Do května prodali domácí výrobci a oficiální dovozci 75 887 vozů, což byl meziroční růst o 14 procent. Červnové statistiky tuto hodnotu ještě zvýšily, když například počet nových registrací osobních aut v letošním šestém měsíci meziročně vzrostl o 25,5 procenta. Za celý rok 2014 přitom předpovídají analytici zvýšení prodeje meziročně nejméně o pět procent.
Motorek mnohem méně
Lehkých užitkových automobilů registrovali majitelé během letošního 1. pololetí o 18,43 procenta více. Celkem šlo o více než šest tisíc vozidel. O 21 procent vzrostl i počet registrací nákladních vozidel, kterých bylo registrováno téměř 4,5 tisíce.
Výrazně menší nárůst registrací zaznamenal svaz u motocyklů. Těch majitelé přihlásili ve srovnání s loňskem jen o 42 více, což představuje meziroční nárůst ani ne o půl procenta. O 5,5 procenta pak podle svazu dovozců poklesl počet registrací ojetých vozidel.
Podle tajemníka Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla obnova vozidlového parku novými automobily v tuzemsku představuje jen necelá čtyři procenta, což je jedno z nejnižších čísel v Evropě. "Jakýkoli pozitivní výkyv v nákupech nových vozů se proto při meziročním srovnání odráží ve vysokých procentních číslech," komentoval letošní vysoké nárůsty prodejů Tunkl.