Hlavní obsah

Hudeček: S otevřením Blanky musíme omezit dopravu v centru Prahy

Právo, Novinky, trj, pit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Ačkoli se město soustředí na problém, jak otevřít a zaplatit tunel Blanka, zároveň se řeší palčivá otázka, jak zorganizovat individuální dopravu. Opatření se budou muset týkat podstatné části metropole, vyplynulo z odpovědi primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) na interpelaci obyvatelky Prahy 6 Kristýny Opletalové.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Primátor Prahy Tomáš Hudeček

Článek

Jak budou auta brázdit Prahu, je podle Hudečka „do otevření Blanky zcela irelevantní problém“. U ústí tunelu ale v Troji bude muset být světelná křižovatka. Z toho plyne značné riziko. „Hrozí, že auta budou dokonce stát v celém tunelu, když bude jakýkoli problém u trojské křižovatky,“ řekl Hudeček.

V Troji se podle něho denně potká 60 až 70 tisíc aut z tunelu a zhruba stejný počet už jezdí Argentinskou ulicí. „Až se dostaví tunel Blanka, na několika místech v Praze nastane na jedné straně ulehčení, na druhé straně katastrofa podobná Spořilovu,“ varoval Hudeček.

Podle něho je na místě odborné řešení, prověřuje se spousta možností. „Zneprůjezdnění Smetanova nábřeží, zneprůjezdnění Karmelitské na Újezdě, zúžení jednoho pruhu ulice Žitné, dopravní omezení na Praze 7 i po celé délce magistrály po celé délce od Spořilova po ulici V Holešovičkách jsou opatření, která jsou na místě. Budou muset být provedena zcela odborně, zcela vědecky, zcela apoliticky,“ tvrdí Hudeček.

„Úvahy o zklidnění historického centra jsou na místě, nicméně je důležitá řádná analýza dopravních procesů v historické části města, která bude eliminovat případné těžkosti vyplývající z omezení dopravy,“ uvedl pro Novinky prorektor pro rozvoj ČVUT a bývalý ministr dopravy Petr Moos.

Jak zprovoznit Blanku

Primátor si je vědom, že z Blanky a organizace automobilové dopravy v metropoli se ve volebním roce stane nástroj útoků politiků, kteří usilují o hlasy voličů v autech. „Snažíme se ale postupovat na základě modelů, na základě toho, jakým způsobem doprava funguje,“ uvedl Hudeček.

Radní podle něho momentálně stojí před vážnějším úkolem, a to „co nejdříve otevřít a najít proces, jak zákonně uvést do provozu tunel Blanka“. Před tím, co stavba tunelu městského okruhu bude znamenat pro pražskou dopravu, varovaly občanské iniciativy už v začátcích stavby, tedy v letech 2006 a 2007.

Alespoň částečná odpověď na otázku, jak zaplatit a dokončit Blanku, může být známa v pátek. Druhým jednáním pokračuje arbitráž mezi Prahou a Metrostavem.

Už teď je jasné, že termín otevření, který byl Pražanům slibován na duben či květen, se nesplní.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám