V Itálii se v roce 2012 prodalo 1,6 miliónu kol a jen 1,4 miliónu aut. A severoitalský Milán se stal dalším městem, které má po vzoru Paříže, Londýna a dalších veřejný systém půjčování kol. Španělský Madrid zase plánuje „zelený kruh“ cyklistických stezek v délce deseti kilometrů.

Pedro Carvalho, šéfredaktor cyklistického časopisu v Portugalsku, mimořádně těžce postiženého ekonomickou krizí, ale připomíná: „Stále více lidí jezdí na kole nejen proto, že je to módní, ale i z ekonomických důvodů.“

Nejnáruživější kupci kol žijí v Litvě, kde na každé nové auto připadla desítka nových bicyklů. V Řecku, v Rumunsku a na Slovensku se prodalo pětkrát více kol než aut. I v blahobytné Británii je kupovali lidé dvakrát častěji než auta.

Trend zjevně sahá za oceán: prodejci v USA dodali zákazníkům 14,5 miliónu nových aut, ale i 18,7 miliónu bicyklů.

Jak to bylo loni v ČR
Prodalo se 174 000 nových osobních automobilů.
Dále 124 000 ojetých vozů.
Celkem 298 000 aut.
Nových bicyklů bylo prodáno 350 tisíc.
Zdroj: Svaz dovozců automobilů – European Bicycle Industry & Market Profile