„Oproti údaji za první čtvrtletí, kdy byl zaznamenán pokles výroby o 18,14 procenta, se vývoj ve druhém čtvrtletí postupně zlepšoval a za pololetí se celkový pokles výroby snížil na 13,09 procenta," uvedl ředitel sdružení Antonín Šípek. Porovnání mezi roky 2013 a 2012 je však podle něj do značné míry ovlivněno tím, že až do května 2012 docházelo i v porovnání s rekordním rokem 2011 k růstu produkce.

Výroba motorových vozidel v Česku

Výroba motorových vozidel v Česku

FOTO: ČTK

Největší automobilka Škoda Auto ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách do konce srpna vyrobila 405 109 aut, což představuje meziroční pokles o 9,4 procenta. Ten je stále způsoben zejména výpadkem produkce při obměně nejdůležitějšího modelu Octavia. Následuje Hyundai s poklesem produkce o 2,7 procenta na 200 282 aut. Kolínská TPCA zaznamenala propad o 14,5 procenta na 129 482 vozů kvůli nižšímu zájmu hlavně v jižní Evropě.

Prezident sdružení Martin Jahn minulý týden řekl, že očekává celkovou letošní produkci osobních aut na úrovni 1,1 miliónu vozů, což by proti loňsku znamenalo pokles zhruba o šest procent.

Výroba nákladních aut klesla o 44 procent na 526 vozů. Za snížením produkce stojí ukončení výroby v letňanské Avii, která sestavila jen čtyři vozy, naopak kopřivnická Tatra zvýšila výrobu o 69,5 procenta na 522 aut. Produkce autobusů stagnovala na 2021 vyrobených vozidlech. Nejvíce, 1767 autobusů, vyrobilo Iveco Bus.

Výroba motocyklů reprezentovaná jen týneckou Jawou Moto se snížila o 46 procent na 885 strojů, z toho 867 motocyklů v objemové třídě nad 50 ccm.