Pokud v zářijových parlamentních volbách uspějí konzervativci kancléřky Angely Merkelové, bude se podle Ramsauera o zavedení mýtného diskutovat na podzim při dojednávání koaliční smlouvy. Sama Merkelová placení za používání dálnic dlouhodobě odmítá a proti jsou i další politické strany v Německu.

„Soudím, že zavedení mýtného pro osobní vozidla je jen otázkou času,“ uvedl Ramsauer, který ve vládě zastupuje bavorské křesťanské socialisty (CSU), což je sesterská strana kancléřčiných křesťanských demokratů (CDU). CSU prosazuje zpoplatnění německých dálnic kvůli nedostatku peněz na jejich údržbu a výstavbu již delší dobu, doposud ale narážela na odpor CDU.

Podle Ramsauera toto řešení podporují i zemští ministři dopravy v Německu. „Ti mají stejné problémy se strukturálním podfinancováním dopravní výstavby jako stát,“ poznamenal Ramsauer.

Mýtné hlavně pro cizince

Ministr podobně jako předseda CSU a bavorský premiér Horst Seehofer prosazuje, aby se placení mýtného dotklo hlavně cizinců využívajících německé dálnice. Zatímco Seehofer již dříve navrhl, že Němci by si poplatek mohli odepisovat z daní, Ramsauer se kloní k variantě, že německým řidičům by tato povinnost odpadla po uhrazení daně z vozidla, kterou musí majitelé aut v Německu odvádět.

„Prostřednictvím daně z vozidla by tak zaplatili mýtné a dotklo by se to jen zahraničních motoristů,“ uvedl Ramsauer. Na tom, zda je tento model v souladu s evropským právem, se ale podle něj právníci zatím nemohou shodnout. Jeho ministerstvo nicméně vypracovává vícero variant zavedení mýtného, které pak mají v říjnu přijít na stůl při jednáních o nové koaliční smlouvě.