Článek
Firma svou první evropskou pobočku otevřela v roce 2011 v Polsku, v současné době tam má šest provozoven.
Vedení společnosti Broaster Chicken se domnívá, že na českém a slovenském trhu rychlého občerstvení je stále prostor pro další hráče. „Vidíme v českém trhu potenciál na otevření až 150 provozoven,“ sdělil Attila Sadi, majitel společnosti Etna Distribution, která zastupuje Broaster Chicken v zemích střední a východní Evropy.
Od technologií k jídlu
Společnost byla založena v roce 1954 ve městě Beloit v americkém Wisconsinu. Nejdříve prodávala technologické vybavení na přípravu jídel, pak začala vyrábět také ingredience. Postupně vytvořila síť fastfoodů, kterých je v současnosti v USA přes deset tisíc.
Z amerických řetězců rychlého občerstvení už v Česku působí McDonald’s, KFC, Burger King nebo Subway. Nejvíce provozoven v Česku z nich má McDonald’s, většina z asi 90 restaurací funguje jako franšíza. To je model podnikaní, kdy jsou práva na používání obchodní značky a know-how společnosti poskytnuty jinému subjektu, který si zaplatí za licenci.