Průměrná částka uplatňovaná na jednoho klienta činí přibližně sedm tisíc korun. Poplatky se týkají například hypoték nebo spotřebitelských úvěrů. Impulzem pro vznik služby Poplatkyzpet.cz byly úspěchy jednotlivých klientů bank, kteří se do boje za vrácení úvěrových poplatků pustili na vlastní pěst.

„Počet lidí volajících do našeho call centra stále roste a v ranní a odpolední špičce již klienti čekají v pořadí na vyřízení jejich dotazů,“ informoval Daniel Pal’ko, předseda představenstva společnosti BSP Lawyer Partners, která Poplatkyzpet.cz provozuje a poskytuje jí technické zabezpečení.

Stačí vyplnit plnou moc

Lidé, kteří se chtějí o vrácení svých poplatků přihlásit, musí pouze vyplnit plnou moc a celý další postup za ně budou řešit právníci a bankovní specialisté. Získané peníze budou klientům převedeny na bankovní účet uvedený v plné moci.

Služba Poplatky.cz v této souvislosti navázala spolupráci s advokátní kanceláří Toman, Devátý & partneři. „Cílem je pomoci spotřebitelům získat zpět poplatky, které jim banky účtovaly neoprávněně,“ sdělil advokát Petr Toman. Náklady spojené se zastupováním klientů budou uplatňovány po bankách.

Typové příklady

„Když to půjde pro nás dobře, budeme mít typové příklady. Bude typový příklad Komerční banka, typový příklad Česká spořitelna, typový příklad Hypoteční banka a další. Pak se to ještě rozloží na různé druhy úvěrových produktů. Na konci budou větší skupiny klientů, kteří budou mít stejné podmínky. To nám urychlí a zjednoduší další práci,“ dodal Toman.

Ročně vydají Češi podle odhadů na poplatcích za vedení úvěrového účtu přes miliardu korun, připomněla Česká televize.