„Je to největší jednorázový kontrakt v historii naší divize,“ řekl Právu Martin Sobotka, ředitel Divize trakční motory Škody Electric. Každý komplet bude obsahovat motor, převodovku a dvojkolí. První dva prototypy plzeňské strojírny dodají na začátku října, sériové dodávky poběží od roku 2014 do roku 2018.

GE Transportation při hledání dodavatele pohonů nešel cestou výběrového řízení, ale oslovil přímo Škodu Electric. „Považujeme to za ocenění našich dosavadních dodávek,“ konstatoval Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škody Electric.

Zmíněné lokomotivy budou jezdit až 160kilometrovou rychlostí, škodováčtí inženýři se mimo jiné musejí vyrovnat s faktem, že rozdíl teplot na tamních tratích může dosahovat i víc než sto stupňů. V zimě v Kazachstánu padají teploty pod mínus padesát, v létě naopak stoupají na padesát stupňů nad nulou.

„Obdobný motor jsme v minulosti vyráběli například pro koncern Alstom,“ doplnil Šilhánek. Kazachstán je podle něj velmi zajímavé teritorium, jehož vláda investuje značné prostředky do rozvoje infrastruktury.