Hlavní obsah

Trasa A metra prodloužena, štíty Adéla a Tonda zdolaly poslední úsek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

V pondělí po poledni prorazily dva obří razicí stroje poslední úsek do stanice metra Dejvická v rámci prodloužení linky A pražského metra. V průměru šestimetrové štíty razily dva souběžné tunely z Vypichu k Dejvické téměř dva roky. První soupravy metra by na nově vybudovanou trasu měly vyjet v roce 2014.

Prorážka tunelu metraVideo: Novinky

 
Článek

Nový úsek metra mezi stanicemi Dejvická a Motol bude měřit více než šest kilometrů. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Stavitelem je sdružení firem Metrostav a Hochtief.

Foto: Novinky

Chvíle napětí

Délka štítů, kterým vybraly jména Tonda a Adéla děti z motolské nemocnice, přesahuje 100 metrů, váha je zhruba 900 tun. Za den byl štít schopen vyrazit až 15 metrů. Nyní se začne tunel zpevňovat, přibudou koleje a technologie.

Foto: Novinky

Razicí štít Adéla se blíží.

Prodloužení trasy metra A mělo původně stát 21,2 miliardy korun. V říjnu pražský dopravní podnik oznámil, že stavba se prodraží asi o 1,3 miliardy korun. Hlavní příčinou je údajně dražší zakázka na osazení technologií.

Praha si letos kvůli výstavbě metra půjčila šest miliard korun od Evropské investiční banky. Zažádáno má také o zhruba sedmimiliardovou dotaci z Evropské unie, o jejím přidělení dosud nebylo rozhodnuto. Původně Praha plánovala vybudovat metro až na letiště v Ruzyni, ale kvůli nedostatku peněz trasu zkrátila.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám