„Rok 2010 byl pro společnosti ve spotřebním sektoru silným rokem i přes pokračující volatilitu trhů, způsobenou dluhovou krizí eurozóny, pokračujícími problémy na trhu s bydlením v USA a poklesem v Číně,“ uvedl Ira Kalish, ředitel oddělení spotřebitelského průmyslu v Deloitte Research ve Spojených státech.

Podle zprávy se v roce 2010 zvýšily průměrné tržby předních 250 společností na 11,3 miliardy dolarů oproti 10,3 miliardám dolarů v roce 2009. Mezi sektory s nejlepšími výsledky patřil módní a pneumatikářský průmysl.

Výhled zůstává slibný

„Přední světové společnosti budou nadále vyhledávat globální příležitosti pro růst a provádět inovace obchodních modelů, aby získali zákazníky, spotřebitele a kupující. Budou tak zároveň vytvářet efektivnější způsoby řízení nejistoty,“ dodal Lawrence Hutter, vedoucí skupiny pro spotřebitelský průmysl ve společnosti Deloitte.

Přestože bude ekonomické prostředí v roce 2012 složité, dlouhodobý globální výhled zůstává podle Kalishe slibný. Zejména přední nové trhy, jako je Indie, Brazílie, Turecko, Indonésie, andský region v Jižní Americe a velká část subsaharské Afriky, nabízejí společnostem ve spotřebním průmyslu možnost silnějšího růstu a nové příležitosti.

Deset největších společností ve spotřebním průmyslu na světě podle tržeb
společnost
země původu
tržby za rok 2010 (v miliónech dolarů)
růst tržeb ve finančním roce 2010 (v procentech)
Samsung Electronics
Jižní Korea
134 528
11,2
Nestle
Švýcarsko
105 492
2,0
Panasonic
Japonsko
101 704
17,2
Procter & Gamble
USA
82 559
4,6
Sony
Japonsko
73 761
0,2
Apple
USA
65 225
52,0
Unilever
Nizozemsko a Velká Británie
58 775
11,1
PepsiCo
USA
57 838
33,8
NokiaFinsko
56 364
3,6
Kraft Foods
USA
49 207
21,8
Zdroj: Deloitte