Hlavní obsah

Slovensko zkoumá tendr na škodovky pro policii, pozastavilo jejich nákup

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Slovenské ministerstvo vnitra zkoumá nákup vozů od automobilky Škoda Auto a pozastavilo jejich dodávky. Důvodem je fakt, že vozy značky Škoda Fabia, určené pro policii, podle médií obsahují drahé radary. O nařízení kontroly soutěže na dodávku vozů informoval mluvčí ministerstva Gábor Grendel.

Foto: maž, Novinky

Škoda Fabia 1,2 TSI

Článek

Dceřiná společnost mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Slovensko uzavřela loni v říjnu se slovenským ministerstvem vnitra rámcovou smlouvu na dodávku fabií. V ní se zavázala poskytnout zhruba čtvrtinovou slevu ze základní ceny automobilu.

Portál autoforum.cz ale upozornil, že část dodaných aut je vybavena drahým radarem. Každé zařízení na měření rychlosti Multaradar přišlo podle smlouvy na 44 544 eur (1,1 miliónu korun). Dvacet kusů takto vybavených fabií tak vyšlo na bezmála 1,18 miliónu eur (30 milionů korun).

"Na Slovensku si za cenu Passatů V6 koupili obdobně vybavené Fabie 1,2 TSI," napsal portál. V tendru české policie začátkem měsíce zvítězil Volkswagen, který dodá 20 vozů model Passat za více než 30 miliónů korun. [celá zpráva]

Slovenský ministr vnitra Daniel Lipšic nařídil soutěž prozkoumat. "Na základě výsledků kontroly rozhodne resort o tom, zda smlouvu zruší nebo bude pokračovat v jejím plnění. Do té doby ministerstvo vnitra nenakoupí na základě této smlouvy auta se zabudovaným radarem," sdělilo ministerstvo.

Výběr výrobce radaru je na dodavateli

Úřad současně tendr obhajoval. "Veřejná soutěž byla transparentní a nebyly vůči ní vzneseny žádné námitky od žádného z dvacítky zájemců," tvrdil.

Dodal, že ze zhruba stovky dosud koupených škodovek mají radar jako doplňkovou výbavu dvě desítky vozů. "Výběr výrobce zabudovaných radarových měřiče je ve výlučné kompetenci dodavatele aut. Navíc výrobcové aut zakazují konstrukční zásahy do vozidel, jako je například externí zabudování měřičů jinými subjekty, než je samotný výrobce auta," napsal úřad v tiskové zprávě. Cena radaru je vyčíslená už v rámcové smlouvě na dodávku vozů, tato výbava ale ve veřejné soutěži nebyla součástí hodnotících kritérií.

Multaradar prý najednou dokáže naměřit auta ve třech jízdních pruzích, je odolný vůči takzvaným antiradarům a jeho namontování v autě údajně nelze zvenčí poznat. Policie spočítala, že investice do jednoho radaru se na vybraných pokutách vrátí během šesti měsíců. Podobný přístroj značky Ramer je údajně dražší než Multaradar.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám