První varovné signály se objevily již vloni, letos se však tento fakt projevil naplno. Hlavní příčinou se zdá být stále vysoká nezaměstnanost ve spojitosti s problémy na trhu s bydlením. Ty zapříčiňují, že mnoho mladých lidí žije ve společné domácnosti se svými rodiči, čímž se snižuje potřeba mít vlastní televizi. Podle průzkumu však lidé ruší rovněž kabelové televize kvůli levnému internetovému videu.

V letošním druhém čtvrtletí od dubna do června ztratilo osm z devíti největších poskytovatelů předplacených televizních stanic v USA celkem 195 700 klientů. Jde o první čtvrtletní ztrátu skupiny, jejíchž služeb využívá přibližně 70 procent domácností a která zahrnuje čtyři z pěti největších kabelových společností.

Analytik Craig Moffett odhaduje celkové ztráty v tomto čtvrtletí na 380 000 předplatitelů, což by byl dvojnásobek oproti stejnému období loňského roku. Někteří analytici jsou však ještě pesimističtější a hovoří až o 450 000 ztracených odběratelů.

„Rostoucí ceny pro placené televizní vysílání dejte do kontrastu s rostoucí dostupností levnějších alternativ, a to navíc v době, kdy se disponibilní příjem nezvyšuje,“ nastínil situaci Moffett.