Článek
Mzdová dohoda totiž platí pouze do konce března, poslední termín jednání proběhne 30. března. „S blížícím se koncem vyjednávání se firmou stále více ozývá možnost stávky za lepší mzdy. Zaměstnance silně motivují zprávy o bonusech z různých automobilek koncernu Volkswagen, který vlastní i Škodu Auto,“ píše se v odborářském týdeníku.
Podle šéfa tamních odborů Jaroslava Povšíka se musí do případné stávkové akce zapojit dělníci i technici a všichni si musí uvědomit, že je potřeba bojovat i jen za desetinu procenta do tarifu. Pro stávku jsou i pobočné závody, připomněl list.
„Musíme do toho jít natvrdo, všichni. Buď chceme peníze, nebo budeme sedět na zadku a nebudeme mít nic,“ dodal jeden z předáků Petr Knotek.
Cílem odborářů je zvýšení tarifů o sedm procent, v roce 2010 šlo o nárůst po oboustranné dohodě o 2,7 procenta. K začátku letošního roku pracovalo v automobilce 23 558 kmenových zaměstnanců. Průměrná mzda tarifních zaměstnanců činila v loňském roce 32 000 korun, průměrný dělnický plat dosahoval 28 200 korun.