Jeden z klientů, který má zakoupený zájezd na polovinu února zatím netuší, co bude následovat. "Nikdo nám nic neřekl, s penězi už se pomalu začínám loučit," uvedl muž, který chtěl s přítelkyní v polovině února odjet do Egypta.

Dovolená jej prý stála 35 tisíc a není jisté, zda se vůbec uskuteční. "Nic nevím," stěžuje si klient, který má zatím informace pouze z médií.

Cestovka má v zahraničí několik desítek klientů

Lidé, kteří mají zakoupené zájezdy s odjezdem do konce ledna, do kdy platí stávající pojistka, by měli řádně přijít k odletům, protože pokud by tak neučinili, jejich zájezd dle zákona bez náhrady propadne. Klienti jsou totiž povinni dodržet cestovní smlouvu.

Na letiště by měli přijít, i když riskují, že zájezd neproběhne, jak by měl. Cestovní kancelář má nyní 58 klientů v Egyptě, v neděli se do této země chystá další let.

Krach by znamenal vrácení peněz

Tomio Okamura, viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur upozornil, že v případě transformace cestovní kanceláře na agenturu se nejedná o krach a klienti nemají v nárok na vyplacení svých peněz z pojištění proti úpadku.

Podle jeho slov by měla Sunny Days peníze klientům vrátit. Pokud tak neučiní, musejí se obrátit na soud. Pokud by však společnost vyhlásila krach, klienti by peníze dostali od pojišťovny.

Pokud se tedy CK Sunny Days nepodaří  uzavřít s některou z pojišťoven jinou smlouvu, nebude moci organizovat a prodávat vlastní zájezdy. po transformaci na genturu by mohla přeprodávat své nasmlouvané kapacity jiným cestovním kancelářím. Závazky cestovky může po dohodě převzít i některá z konkurenčních společností.

Špatná finanční situace

O celé situaci bude informováno i ministerstvo pro místní rozvoj, pod nějž problematika cestovního ruchu spadá.

Důvodem neprodloužení smlouvy ze strany Generali bylo vyhodnocení finanční situace cestovky. Podle informací Novinek by cestovní kancelář nezískala pojištění od žádné z pojišťoven.