Na odlet do Tuniska od soboty v Brně a Ostravě čekalo 319 turistů. Komplikace firmě nastaly zřejmě z organizačních důvodů, ujistili zástupci společnosti, kteří vyloučili, že by firma byla ve finančních potížích. "Letadla jsou objednaná, zaplacená," uvedl v pondělí spolumajitel společnosti Chedli ben Sadok.

Někteří klienti se po průtazích rozhodli se Sunny Days na dovolenou neodcestovat. Zda bude CK vracet plnou cenu, nebo jen část, ředitel moravských poboček Sunny Days Kamal Jabeur nesdělil. Podle něj o tom rozhodne vedení firmy v Praze. Ostatní by od cestovní kanceláře měli dostat náhradu.

"Za chybějící nocleh ze soboty na neděli bylo všem nabídnuto poskytnutí kompenzace dvakrát až třikrát tolik," uvedla Romana Jurášová z CK Sunny Days. Lidé, kterých se to týká, si tak mohou zdarma prodloužit pobyt z osmi dní na deset, u delších turnusů z 11 na 13.

Turisté: prodloužený pobyt v Tunisu rozhodně nebyla dovolená

Původně měli cestující odletět z Tunisu v sobotu v 15:00. Klienty cestovní kancelář v Džerbě dovezla na letiště, po několikahodinovém čekání je poté zase vrátila zpět. Zajistila pro ně náhradní hotel a stravu. Celou neděli pak lidé strávili v hotelu s tím, že se neustále odkládal termín náhradního odletu.

"To, že letadlo není, to věděli od prvopočátku, hráli s námi hru," řekla turistka Alžběta Prchalová z Brna. Lidé se navíc podle ní dostali do horšího hotelu než měli předtím. K moři se také nedostali, protože to je od hotelu příliš daleko. Využít ale mohli služeb alespoň místního hotelového bazénu. "Pořád jsme se chodili na recepci dívat, co se děje. Bylo to na účet firmy, ale dovolená to nebyla," dodala.

Také dvojice mladých brněnských turistů Petr Pokorný a Marta Veselá míní, že den a půl navíc v Džerbě rovněž už dovolenou příliš nepřipomínalo. "Postarali se o nás, o jídlo a pití, všechno jsme měli zdarma. Ale bylo to takové trápení. Člověk nic nevěděl a dva dny čekal," řekl Pokorný. V prácí další dny dovolené řešit nemuseli, neboť jak uvedl, on má dovolenou až do úterý a přítelkyně podniká.