„Je jasná dohoda, že na šrotovné půjde 2,5 miliardy korun, bude-li spuštěno,“ uvedl Janota. Současně ale dodal. „Bude spuštěno až bude vhodná chvíle.“ Otevřeně přiznal, že zatím využíváme šrovovné v jiných zemích jako „černí pasažéři“, to se ale může změnit.

Uvedl také, že šrotovné bude znamenat seškrtání nemandatorních výdajů.

Šrotovné vítá 1. viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák slovy: „2,5 miliardy není taková hrůza.“ Argumentoval tím, že se musí automobilovému průmyslu pomoci, protože byl tahounem ekonomiky. Podle něj se to do státního rozpočtu vrátí v podobně DPH.

Naopak makrokenomický poradce ČMKOS Jaroslav Ungerman by dal přednost financím na výstavbu bytů pro lidí s nižšími příjmy.

Kalousek stále proti šrotovnému

Šrotovné opět tvrdě odmítl bývalý ministr financí Miroslav Kalousek: “Šrotovné je podporou automobilového průmyslu, ale současně je to trest pro všechny ostatní odvětví. Když si koupím auto, nekoupím si něco jiného. S tím padá ten nesmyslný lobbyistický argument o DPH. To které se vybere na auto, se nevybere jinde.“

Podle Kalouska je šrotovné navíc dramaticky asociální, protože nutí nižší příjmové skupiny, aby si vymetli úspory a ještě si půjčili a koupili auto.

Kalousek také dodal, že jde o snahu určitého odvětví získat výhody: „ Před třemi roky chtěli šrotovné v rámci boji za lepší klima. Teď chtějí šrotovné v rámci boji proti a za čtyři roky budou chtít šrotovné v rámci boje za mír.“

Janota s kritikou souhlasí

S kritikou Kalouska souhlasím, ale dohody se mají plnit,“ řekl Janota. „Jestliže bylo zapotřebí, aby tento zákonný podklad byl schválen a byla přijata dohodou další zákonná ustanovení, tak je povinností úředníka to splnit.“

Šrotovné se nelíbí ani guvernérovi České národní banky, i když to není věc, ke které se jinak vyjadřuje.