Článek
Také ostatní organizace, které mechaniky podporovaly, tedy například piloti a stewardi, se vrátily k jednání o kolektivní smlouvě.
Mechanici se s vedením podniku dohodli, že budou hledat systémové řešení podmínek jejich práce. Mluvčí ČSA Daniel Plovajko uvedl, že se vedení firmy s odbory bude snažit najít dohodu do poloviny srpna.
Odbory leteckých mechaniků, ale i pilotů a stewardů v pondělí kvůli výpovědím přerušily vyjednávání s firmou o kolektivní smlouvě.
Kvůli podobě kolektivní smlouvy v červnu hrozila v podniku časově neomezená stávka pilotů. Tehdy se vedení ČSA s odbory dohodlo na zachování samostatných kolektivních smluv. Platnou kolektivní smlouvu nemají zaměstnanci ČSA od letošního dubna.
Mechanici chtějí zkrátit pracovní dobu
Podle Plovajka mechanici původně požadovali v rámci kolektivního vyjednávání zkrácení pracovní doby, mimo jiné i cestou zavedení nepřerušitelné pracovní doby na některých pracovištích údržby letadel.
V praxi by požadavky leteckých mechaniků znamenaly zkrácení týdenní pracovní doby z 37,5 hodiny na méně než 31 hodin, upozornil Plovajko.
Trutenko však uvedl, že mechanici požadovali pouze přiměřenou pracovní dobu jakou mají ostatní, například administrativní profese u ČSA. Administrativním pracovníkům snížilo vedení pracovní dobu o 2,5 hodiny.