Také ostatní organizace, které mechaniky podporovaly, tedy například piloti a stewardi, se vrátily k jednání o kolektivní smlouvě. 

Mechanici se s vedením podniku dohodli, že budou hledat systémové řešení podmínek jejich práce. Mluvčí ČSA Daniel Plovajko uvedl, že se vedení firmy s odbory bude snažit najít dohodu do poloviny srpna.

Odbory leteckých mechaniků, ale i pilotů a stewardů v pondělí kvůli výpovědím přerušily vyjednávání s firmou o kolektivní smlouvě.

Kvůli podobě kolektivní smlouvy v červnu hrozila v podniku časově neomezená stávka pilotů. Tehdy se vedení ČSA s odbory dohodlo na zachování samostatných kolektivních smluv. Platnou kolektivní smlouvu nemají zaměstnanci ČSA od letošního dubna.

Mechanici chtějí zkrátit pracovní dobu

Podle Plovajka mechanici původně požadovali v rámci kolektivního vyjednávání zkrácení pracovní doby, mimo jiné i cestou zavedení nepřerušitelné pracovní doby na některých pracovištích údržby letadel.

V praxi by požadavky leteckých mechaniků znamenaly zkrácení týdenní pracovní doby z 37,5 hodiny na méně než 31 hodin, upozornil Plovajko.

Trutenko však uvedl, že mechanici požadovali pouze přiměřenou pracovní dobu jakou mají ostatní, například administrativní profese u ČSA. Administrativním pracovníkům snížilo vedení pracovní dobu o 2,5 hodiny.