Hlavní obsah

Zničenou část vlaku z Perninku odvezli do šrotu. Elektroniku mašiny už stačil někdo sebrat

Pomocí dvou jeřábů naložili ve středu na silniční tahač drážní hasiči v železniční stanici Pernink na Karlovarsku havarovanou část vlakové soupravy RegioNova, která se před týdnem v úterý čelně střetla nedaleko nádraží s protijedoucí vlakovou soupravou RegioShark. Při tragické nehodě vlaků přišli dva lidé o život a dalších čtyřiadvacet lidí bylo zraněno. Poškozený vlak skončil v železničním depu v Chebu, kde bude sešrotován.

Zničenou část vlaku z Perninku odvezli do šrotu. Elektroniku mašiny už stačil někdo sebrat

„Vůz je natolik poškozený, že není možné jej odvézt po kolejích, aby se nerozpadl cestou,“ uvedl Petr Kaša, zástupce velitele jednotky drážních hasičů v Chebu. Hasiči museli naložit druhou půlku havarované části vlakové soupravy RegioNova, která má hmotnost zhruba sedmnáct tun.

„Zástupci majitele, tedy Českých drah, nejdříve odmontovali podvozky. Jednak abychom to odlehčili o asi čtyři tuny, ale také proto, abychom při přepravě nebyli příliš vysocí a vešli jsme se do stanoveného limitu,“ pokračoval Kaša, který na místě nakládání havarované části vlaku řídil.

Nebylo to na první pohled nic jednoduchého. Vagon totiž naráz zvedaly dva autojeřáby. „Těžká práce to není. Jde o to mít ten jeřáb trochu v ruce,“ komentoval Kaša.

Drážní hasiči ve středu nakládali havarovaný vlak.

Foto: Rudolf Voleman, Právo

„Starší jeřáb na tatře jde většinou první a ten druhý ho dohání při manipulaci. Oba jeřábníci musí dopředu vědět, kdo co bude dělat, kam se to bude posunovat a kam otáčet,“ popisoval. Komplikace při nakládání nenastaly. „Cesta trasována být nemusela, protože se nejedná o nadměrný náklad, ale pro jistotu jsme jeli den dopředu, abychom zkontrolovali, jestli po cestě nevisí žádné větve nebo kabely,“ dodal zástupce velitele.

Tahač nakonec odvezl havarovanou část vlaku do železničního depa v Chebu, kde má být následně sešrotován.

„Některé věci, které jsou ještě použitelné, budou před tím odstrojeny,“ poznamenal Kaša. Podle informací Práva během týdne, kdy havarovaný vlak v Perninku na nádraží stál, tak stačil někdo z jeho kabiny ukrást elektroniku mašiny. „Pravděpodobně nějaký milovník železnice, který si to teď doma vystaví a bude ukazovat kamarádům,“ kroutil hlavou jeden z mužů, který se podílel na nakládce havarovaného vlaku.

Pojízdné části obou havarovaných vlaků byly odstraněny po kolejích už v minulých dnech.

Drážní hasiči ve středu nakládali havarovaný vlak RegioNova na silniční tahač.

Foto: Rudolf Voleman, Právo

Tragická nehoda na trati mezi Karlovými Vary a německým Johanngeorgenstadtem se stala minulý týden v úterý odpoledne. Dva lidé při čelní srážce vlaků zemřeli, devět utrpělo středně těžká a těžká zranění, 15 lidí se zranilo lehce. Zraněni byli i tři zaměstnanci Českých drah.

Příčinu nehody vyšetřují policie, Drážní inspekce i České dráhy, které dopravu na trati provozují. Podle prvních poznatků bylo příčinou havárie zřejmě selhání lidského faktoru, když strojvedoucí vlaku, který jel na Karlovy Vary a měl v Perninku počkat na protijedoucí vlak, vjel na trať. Několik set metrů za Perninkem se vlaky srazily.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků