Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Vlaky na Vysočině čeká revoluce

Od poloviny prosince čeká pasažéry hromadné dopravy na Vysočině velká změna: nový jízdní řád vlaků se velkoryse přizpůsobil přechodu na systém Veřejné dopravy Vysočiny (VDV). Na několika tratích významně naroste počet spojů, zlepší se spojení s okolními kraji a spěšné spoje budou jezdit pod jmény.

Ilustrační foto Foto: Jaroslav Soukup, Novinky
Vlaky na Vysočině čeká revoluce

„Na rozdíl od předchozího jízdního řádu je v tom aktuálním řada změn na většině tratí,“ vyzvala ředitelka Regionálního obchodního centra ČD Lenka Horáková cestující, aby si pořádně prostudovali nové časy.

S těmi notně zahýbala také změna trasy rychlíku mířícího přes Jihlavu do Českých Budějovic, o níž rozhodlo ministerstvo dopravy. Důsledky mj. výrazně zlepší vlakovou dopravu směrem na Telč, Dačice a Slavonice. Významných novinek se dočkají také cestující od Havlíčkova Brodu na severozápad, tedy přes Světlou nad Sázavou. Lidé mířící do Ledče už nebudou muset přestupovat. Lepší spojení získají i některé úseky tratě z Jihlavy přes Třebíč do Brna, podstatně více spojů bude jezdit od Žďáru nad Sázavou do Nového Města na Moravě.

„Novinkou, která zatím na Vysočině nebyla, je pojmenování regionálních spěšných vlaků. Z Třebíče do Brna pojede Horácký expres, do Znojma se bude jezdit Sauvignonem, Veltlínským zeleným a Ryzlinkem rýnským, z Havlíčkova Brodu přes Jihlavu na Slavonice se dostanete spěšným vlakem nazvaným Renesance,“ uvedla Horáková.

Autobusovou dopravu taková „revoluce“ nečeká, systému VDV se přizpůsobují už dva roky a další dva roky se ještě přizpůsobovat budou. Změny v jejich jízdních řádech by měly být ve vyhledávačích k dispozici do začátku prosince.

Ceny jízdného zůstávají podle Pavla Bartoše z krajského odboru dopravy na stejné úrovni, změnu přinese až 1. březen příštího roku. Tehdy se očekává přechod na tarif VDV, v jejímž rámci bude moci pasažér na jednu jízdenku použít při cestě k cíli oba druhy doprav.

Systém VDV právě počítá se zefektivněním: autobusové a vlakové spoje by už neměly jezdit po stejných trasách paralelně, ale měly by se optimálně doplňovat. To by mělo v oblastech, kde se veřejná doprava hojně využívá, vést k vyššímu počtu spojů.

Zájem o cestování hromadnou dopravou na Vysočině roste. Podle údajů poskytnutých Krajem Vysočina přibylo jen v autobusech za posledního půl roku na 300 tisíc cestujících bez nároku na jakoukoli slevu, půlroční nárůst u žáků a studentů reprezentuje číslo 1,1 milionu pasažérů. Zájem se zvyšuje i o vlaky, podle Lenky Horákové jde o jednotky procent.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků