Hlavní obsah
Mezi ostravskou zoo a Dolní oblastí Vítkovic budou od 1. července 2020 jezdit dvoupatrové autobusy doubledeckery. Na snímku je dvoupatrový autobus obdobného typu, ale v jiné barevnosti, který Scania dodala do Paříže. Foto: Dopravní podnik Ostrava, ČTK

V Ostravě budou jezdit doubledeckery

Už příští rok v červenci vyrazí do ostravských ulic dva dvouposchoďové autobusy, takzvané doubledeckery, které jsou symbolem Londýna. Pro Dopravní podnik Ostrava (DPO), která tak bude jediným českým městem s těmito autobusy, je vyrobí švédská firma Scania, která uspěla ve výběrovém řízení. Podnik za ně zaplatí dohromady 28,6 milionu Kč, smlouvu podepsali zástupci DPO a Scanie v pátek.

Mezi ostravskou zoo a Dolní oblastí Vítkovic budou od 1. července 2020 jezdit dvoupatrové autobusy doubledeckery. Na snímku je dvoupatrový autobus obdobného typu, ale v jiné barevnosti, který Scania dodala do Paříže. Foto: Dopravní podnik Ostrava, ČTK
V Ostravě budou jezdit doubledeckery

Unikátní tyrkysové doubledeckery bude pohánět stlačený zemní plyn (CNG) a propojí ostravskou památkově chráněnou Dolní oblast Vítkovice se zoologickou zahradou, přesnou trasu ještě DPO podle svého generálního ředitele a předsedy představenstva Daniela Moryse dolaďuje.

Budou na této lince jezdit ve dvacetiminutovém intervalu o všech víkendech a českých a polských státních svátcích. Na lince bude platit běžný tarif ostravské MHD. Kromě speciální linky 88 chce podnik doubledeckery nasazovat podle potřeby i na jiných linkách nebo třeba při výlukách.

Mezi ostravskou zoo a Dolní oblastí Vítkovic budou od 1. července 2020 jezdit dvoupatrové autobusy doubledeckery. Na snímku je dvoupatrový autobus obdobného typu, ale v jiné barevnosti, který Scania dodala do Paříže.

Foto: Dopravní podnik Ostrava, ČTK

„Tento doubledecker bude mít kapacitu 64 míst k sezení, celkově 75 míst. Střecha bude prosklená,” řekl Morys. Autobusy budou klimatizované, budou mít připojení na wi-fi, nabíjecí porty USB a kamerový systém.

„Unikátní jsou tím, že budou na pohon CNG, tím pádem doplní náš ekologický vozový park. Chceme, aby do konce roku 2020 nejezdil v Ostravě žádný dieselový autobus,” dodal Morys.

Řidiči se budou muset zaškolit

Vývoj vozidla nebyl jednoduchý, protože díky pohonu na plyn má oproti běžným autobusům úplně jiný celý hnací řetězec. Řešení pro Ostravu nakonec vyšlo ze čtyř autobusů, které už Scania dodala do Paříže.

„Podvozek Scania se vyrábí ve Švédsku a pak se dál transportuje do výrobního závodu ve Španělsku,” vysvětlil manažer společnosti Scania Lukáš Martinů.

Podle něj bude mít autobus dvoje dvoukřídlé dveře, dole bude prostor pro dva kočárky či invalidní vozík. Délka autobusu je 12,3 metru, výška čtyři metry a šířka 2,55 metru.

Morys poznamenal, že před uvedením doubledeckerů do provozu se jejich řidiči budou muset zaškolit.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků