Hlavní obsah
Podle nařízení vlády je omezen počet zákazníků v obchodech Foto: Jan Handrejch, Právo

Rozvoz nákupů je rekordní. A na hraně

Nařízení, kdy je pro každého zákazníka v obchodě určena plocha patnáct metrů čtverečních, se promítlo do zvýšeného nárůstu online nákupů. Už tak přitom rozvozci hotových nákupů hlásili až deset tisíc nových domácností týdně. Každým dnem trhají předchozí rekordy, dodávat však podle svých vyjádření zvládají dle závazků.

Podle nařízení vlády je omezen počet zákazníků v obchodech Foto: Jan Handrejch, Právo
Rozvoz nákupů je rekordní. A na hraně

„Každý den máme nový rekord, každý den fungujeme doslova na hraně kapacity. Ale zároveň se nám daří jezdit včas a jsme plně zásobovaní. Takže platí, že kdo chce na Košíku nakoupit, ten nakoupí a kapacitu budeme dále navyšovat. Zároveň nám začínají již vánoční nákupy. Máme již spuštěnou ryze vánoční nabídku, která dále zvedá už tak vysoký zájem. Letošní Vánoce ostatně očekáváme pokoření dalšího z rekordů,“ řekl Právu Tomáš Jeřábek, ředitel společnosti Košík.cz.

Nařízení omezující nákupy v kamenných obchodech přivedlo na online nakupování mnoho nových zákazníků, kteří by se k tomu zřejmě jinak neodhodlali.

„Potraviny začali online běžně nakupovat i lidé, kteří s nakupováním na internetu jinak nemají příliš zkušeností, a počet zásilek se zásobami se díky tomu momentálně každý týden zvedá asi o třetinu. Očekáváme každý týden až desítku tisíc nových domácností, které budou nakupovat online po celé ČR,“ popsal další nárůst šéf firmy Košík.cz.

Budují nové sklady

Jeho konkurent, společnost Rohlik.cz, dokonce začal budovat nové sklady, aby dostál zájmu zákazníků. „Během jarní pandemie se poptávka po online nákupu potravin u nás zvýšila natolik, že jsme se zdvojnásobili co do počtu obsloužených klientů. Přes léto došlo k mírnému poklesu, ale už během října se zájem zákazníků opět zvýšil. Otevřeli jsme proto pro Prahu druhý sklad, čímž se zvýšila naše kapacita pro hlavní město a přilehlé regiony o 50 procent. A jsme schopni uspokojovat poptávku zákazníků bez omezení, s doručením do dvou hodin od objednání. Zároveň stěhujeme i sklad v Brně do větších prostor,“ sdělila redakci Zdeňka Svoboda Kuhnová, mluvčí Rohliku.cz.

Od úterý přivezou objednávku i lidem do dalších míst Česka. „Přidáváme také nové lokality, kam zákazníkům nákupy dovážíme: Teplice, Ústí nad Labem, Bílina, Kolín, Nymburk, Poděbrady, Kutná Hora. A nově je též zařazený už druhý týden Rakovník,“ doplnila mluvčí s tím, že se zvýšila frekvence běžných nákupů čerstvého i trvanlivého sortimentu, ne zásobovací nákupy.

Konstantní nárůst objednávek zaznamenává i řetězec Tesco s vlastním rozvozem nákupu na webu iTesco.

„Už na jaře během první vlny pandemie se zvýšil počet objednávek online nákupů o 50 procent. Teď se přidávají další desítky procent, navyšujeme kapacity a stále rostoucí zájem zvládáme odbavovat. Nejčastější je to, řekněme, rodinný nákup o 80 položkách, především těžkých věcí a čerstvého zboží v hodnotě přes dva tisíce korun,“ řekl Právu mluvčí společnosti Tesco ČR Václav Koukolíček.

Anketa
Využíváte rozvoz nákupů?
Pravidelně
19.7 %
Občas
18.4 %
Nikdy
48.2 %
Služba u nás není dostupná
13.7 %
Celkem hlasovalo 5076 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků