Hlavní obsah

Pohoda, klid a vir. Praha přišla s vlastní očkovací kampaní

– Praha
Novinky, Kristýna Tomšů

Praha má 311 tisíc obyvatel nad 16 let, kteří nebyli očkováni ani neprodělali covid, oznámil v pátek primátor Prahy Zdeněk Hřib (Piráti) s odkazem na data Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS). Město proto představilo novou anticovidovou kampaň.

Foto: Twitter primátora Zdeňka Hřiba

Praha představila vlastní anticovidovou kampaň

Článek

„Tito lidé, je to asi 28 procent Pražanů, mají nyní desetkrát vyšší pravděpodobnost hospitalizace a jedenáctkrát vyšší pravděpodobnost úmrtí při nákaze,” řekl primátor.

V Praze funguje až 39 očkovacích míst s kapacitou až 17 500 dávek denně, která ale denně podají jen 8 až 10 tisíc dávek.

Za 18 dní může být hotovo

Další očkování poskytují praktičtí lékaři a mobilní týmy, kterých má Praha celkem 12. Všechny Pražany, kteří ještě očkovaní nejsou, by podle Hřiba při využití plných kapacit bylo možné naočkovat za 18 dní.

Praha má výsledky testování žáků. Antigeny odhalily 1100 pozitivních dětí

Domácí

Hřibův náměstek Petr Hlubuček (STAN) dodal, že i testovací kapacity Prahy jsou dostatečné. Funguje 134 odběrových míst, která jsou schopná provést až 51 tisíc testů denně.

Konání tradičních vánočních trhů, za kterými do metropole cestují lidé z celé republiky i zahraničí, zatím Praha omezovat nechce, bude ale postupovat podle aktuálních opatření vlády.

Komplikovanější však nejspíš bude organizace případného doprovodného programu.

Podle vládních opatření by se na něj měl vztahovat limit tisíc lidí, kteří navíc musí prokázat svou bezinfekčnost. Pokud se k organizaci programu pořadatel odhodlá, bude za dodržování pravidel zodpovědný.

PŘEHLEDNĚ: Jaká opatření budou platit od pondělí

Domácí

Primátor také apeloval na Pražany, aby byli vstřícní ve spolupráci s hygienou a aby jí ulehčili práci.

Trasovačům se totiž podle něj daří dovolat jen asi 65 procentům lidí, byť jim v současnosti pomáhají i desítky hasičů a příslušníků celní správy.  Na odměny hygienikům už vedení metropole schválilo jeden milion korun.

Klid. Pohoda. A vir

Město také představilo novou kampaň proti covidu. „Co se týče motivace k očkování, vláda zvolila řešení s poněkud zvláštní kampaní s drastickými obrázky. My jsme se rozhodli vydat poněkud jinou cestou,“ uvedl k tomu Hřib.

Dora Pružincová z agentury DDB, která kampaň připravovala, k tomu dodala:

„Strachu a strašení je kolem tohoto tématu už docela hodně, takže my jsme se rozhodli ho pojmout takovým odlehčeným, pozitivním způsobem. Přesto, že to klíčové sdělení je míněno hodně vážně.“

Očkování podpoří brutální kampaň

Domácí

Kampaň, která má lidi motivovat k očkování a dodržování ochranných opatření, je postavená na „převracení“ vánočních aktivit a tradic. Mezi slogany jsou např. „Vánoce. Silvestr. Nový lock“, „Pohoda. Klid. A vir“ či „Kašpar, Melichar, Pí-sí-ár“.

Vizuály se objeví na plochách městského mobiliáře a spoty v rádiích.

Tento týden testy v Praze odhalily na 11 tisíc případů covidu, což je asi o 40 procent víc než v týdnu předchozím. Volná kapacita v nemocnicích je aktuálně 13 procent standardních lůžek s kyslíkem (celkem 426).

Lůžka na infekčních odděleních s možností umělé plicní ventilace jsou zaplněná. Na jiných odděleních je volných pouze 9 procent lůžek s umělou plicní ventilací (celkem 47).

Reklama

Výběr článků

Načítám