Pražský magistrát rozsáhlou čistku značek vysvětluje zpomalením dopravy v některých úsecích metropole, které vedou ve špičce k narůstání už tak dlouhých kolon automobilů. Řidiči by měli na vybraných místech rychleji projíždět také v noci.  

"Řidiči jsou nyní disciplinovanější, dopravní značení více dodržují, a proto navrhujeme úpravy některých značek a v některých úsecích zvýšení rychlostního limitu," uvedl náměstek primátora Rudolf Blažek.

Radit mohou i řidiči

Praha zapojila do diskuse i řidiče. Ti mohou nyní na internetových stránkách města www.praha-mesto.cz psát své podněty. Už se jich tam sešly téměř dvě stovky. Radnice slibuje, že při úpravách bude připomínky brát v potaz. Téměř dvě třetiny z nich je připravená uvést do praxe.

Do první poloviny srpna budou rychlostní limity upraveny na třiceti místech, především na hlavních komunikacích. Šlápnout na plyn budou moci také řidiči při vjezdu do metropole. V 29 případech se totiž posunou blíže k centru dopravní značky určující vjezd do obce. Místo padesátky tam tak bude povolená rychlost devadesát kilometrů v hodině.   

Návrh některých změn v Praze
komunikace úsek rychlost nyní (km/h) rychlost návrh (km/h)
Zlíchovský tunel celý 50 70
Barrandovský most celý 50 70
Jižní spojka Barrandovský most - Švehlova 80 100 od 23 do 05 h 
Jižní spojka Rabakovská - Průmyslová 80 100 od 23 do 05 h 
K Barrandovu Štěpařská - Pražský okruh 50 70
Zdroj: MHMP
 

V Brně a Ostravě bude změn minimum

Mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára Právu řekl, že s radikálními změnami dopravního značení zatím vyčkávají. Rychlostní omezení tak nenavyšují. "Žádné zácpy ve městě během července nevznikaly," uvedl.

Odstraňování nadbytečných značek omezujících rychlost v moravské metropoli plánují průběžně. Magistrátní úředníci tam teď připravují mapu, do níž se zakreslují problematická místa. Po jejich vytipování se teprve přistoupí k případným změnám. "Jasno bude do konce prázdnin," uzavřel Žára.

Ostrava už několik nadbytečných dopravních značek odstranila. Další chystá, ale počet úprav neupřesnila. Nelze to prý určit. "Bude jich ale minimum," řekl Právu vedoucí magistrátního odboru dopravy Jiří Tichý. 

Podle Tichého má většina omezení provozu v Ostravě své opodstatnění. Zvyšuje např. bezpečnost chodců a cyklistů nebo chrání obytné zóny před nákladní dopravou. Větší dopravní zácpy v červenci ani v moravskoslezské metropoli nezaznamenali.